joi, 20 noiembrie 2008

Transportul electric din Satu Mare

Transira doreşte să discutăm despre transportul electric din Satu Mare şi a postat următorul mesaj: "Aşi dori să vorbim despre transportul electric din Satu Mare. Să vedem dacă mai putem salva ceva."

Nu cred că mai putem să salvăm liniile de troleibuz din oraş. Primul cetăţean al oraşului a postulat încă în mandatul precedent că troleibuzul nu este un mijloc de transport eficient şi a demarat procedurile pentru desfiinţarea liniilor electrice. Este interesant că dânsul putea să ia singur o astfel de decizie cu impact pe termen lung asupra oraşului şi şi mai interesant că nu s-a găsit nici un om public care să se ridice impotriva acestei decizii eronate.

Procedura este acuma în faza de licitaţie pentru selectarea firmei care va executa (în toate sensurile ale cuvântului) liniile de troleibuz din oraş.

Am abordat această problemă în sondajul meu din aprilie a.c. Întrebaţi despre ideea introducerii unor mijloace de transport în comun nepoluante, o parte semnificativă a sătmărenilor ar fi de acord cu acest lucru: 41,60% doresc reînfiinţarea liniilor de troleibuz iar 34,90% chiar înfiinţarea unor linii de tramvai.

72 de comentarii:

Anonim spunea...

Precizare: mai este pana la licitatia de care spuneti. Pe tapet se afla o Plangere Prealabila adresata Consiliului Local Satu Mare, pentru revocarea HCL 244/2008. Imi permit sa redau aici ceea ce s-a trimis Consiliului Local, convins fiind ca se va ajunge la instanta de contencios administrativ:

"Asociaţia TRANSIRA
Nr. 86 din 13 noiembrie 2008

Prin adresele cu nr. 35 /08.11.2006, 52 /06.08.2007 şi 82 /06.10.2008 transmise Consiliului Local Satu Mare şi Primăriei Satu Mare am cerut, respectând statutul şi obiectivele Asociaţiei TRANSIRA, întocmirea /reactualizarea studiilor necesare extinderii transportului cu troleibuze, în vederea dezvoltării transportului economic şi ecologic. Nu am primit răspuns la nici una din petiţiile noastre, nerespectându-se prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 27 /2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare.
În schimb, în cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Local Satu Mare din data de 30.10.2008 s-a adoptat Hotărârea nr. 244 /30.10.2008 privind “aprobarea trecerii unor mijloace fixe din domeniul public în domeniul privat al municipiului Satu Mare, în vederea scoaterii din funcţiune, casării şi valorificării”. Apreciem că adoptarea acestei hotărâri s-a făcut fără respectarea legislaţiei în vigoare cu privire la protecţia mediului, transporturi, mijloace fixe şi soluţionarea petiţiilor. În plus, consider că hotărârea a fost adoptată în baza unei fundamentări tendenţioase.
Considerăm că nu au fost respectate Legea nr. 92 /2007 a serviciilor de transport public local Cap. I, art. 1, alin. 4, lit. e, f, k, p; art. 6 lit. d şi Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195 /2005 privind protecţia mediului, ce obligă autorităţile publice locale să ia măsuri în vederea introducerii /extinderii sistemelor de transport public nepoluante, în vederea limitării emisiilor de gaze cu efect de seră datorate motorului termic.
În expunerea de motive (Primăria Satu Mare nr. 42087 /22.10.2008) şi în referatul de specialitate (Primăria Satu Mare nr. 42089 /22.10.2008) privind aprobarea trecerii unor mijloace fixe din domeniul public în domeniul privat al municipiului Satu Mare, în vederea scoaterii din funcţiune, casării şi valorificării se afirmă că reţeaua de troleibuz prezintă un grad avansat de uzură. Nu suntem de acord cu această afirmaţie. Cum, şi pe ce bază s-a stabilit că reţeaua de troleibuze prezintă un grad avansat de uzură? Dimpotrivă, considerăm că reţeaua de troleibuz sătmăreană este una dintre cele mai performante reţele din România, avînd în vedere anul punerii în funcţiune a acesteia (1994), a dispersiei troleibuzelor pe diferite tronsoane ale reţelei electrice şi a amplasării acesteia (din punct de vedere tehnic). Singurele probleme, ce pot fi uşor remediate, se pot referi la neancorarea corespunzătoare a unor tronsoane ale reţelei de troleibuz, în special a pieselor speciale (macaze, încrucişări) după ce troleibuzele au fost scoase din circulaţie, soldată cu avarii minore.
În anexa 1 a Hotărârii Consiliului Local nr. 244 /30.10.2008 se face referire la mijloacele fixe cu numărul de inventar 2052, 2053, 2055 şi 2056, fără a fi trecute capacităţile fizice şi valorice ale acestora. De asemenea, mijloacele fixe propuse pentru casare nu au durata normală de funcţionare epuizată, conform Hotărârii Guvernului nr. 2139 /2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe.
Din Anexele Hotărârii Consiliului Local nr. 244 /30.10.2008 nu ne putem da seama dacă s-au respectat prevederile Legii nr. 15 /1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale si necorporale, referitoare la calcularea amortizării şi a regimului de amortizare.
În expunerea de motive se specifică faptul că troleibuzele (în total 7 unităţi) au fost casate. Aspect nerelevant, deoarece acele troleibuze (tip ROCAR 212 E şi 217 E) erau uzate fizic şi moral. Am propus achiziţionarea unor troleibuze cu variator de tensiune.
Avînd în vedere faptul că municipalitatea nu a dorit să se implice în modernizarea transportului cu troleibuze, era necesar ca să existe consultări cu populaţia. Amintesc încă o dată de sondajul realizat înainte de alegerile locale din acest an că 41,6% dintre repondenţi solicitau reînfiinţarea liniilor de troleibuz.

În baza dispoziţiilor art. 7 şi următoarele din Legea nr. 554 /2004, cu modificările şi completările ulterioare, am înaintat Consiliului Local Satu Mare o plângere, prin care cerem revocarea în totalitate a Hotărârii Consiliului Local Satu Mare nr. 244 /30.10.2008, plângerea respectivă constituind în acelaşi timp şi îndeplinirea procedurii prealabile în vederea promovării altor căi de atac, respectiv în faţa instanţei de contencios administrativ."

Daca aveti timp, va rog sa parcurgeti acest topic: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1812

Astept pareri si propuneri. Este extrem de important sa citesc argumentatii.

Adam Boer spunea...

@transira
corect din punctul meu de vedere şi bine documentat. Vă sfatuiesc să luaţi cât mai repede calea conteciosului administrativ.

Primarul doreşte să acceseze fonduri europene pe Programul Operaţional Regional, AXA Prioritară 1, dar a uitat să citească (sau nu a înţeles) Ghidul Solicitantului care zice clar că fără a) reabilitarea infrastructurii urbane şi îmbunătăţirea serviciilor urbane, inclusiv transportul urban nepoluant, proiectul nu o să fie eligibil.

Şi atunci marele nost primar în loc să bage în proiect reabilitarea liniilor de troleibuz (din fonduri nerambursabile), luptă pentru desfiinţarea lor.

junioru spunea...

Acu sa nu fiu prost inteles.
Mai stiu si eu una alta,si se pare ca nu e de viitor nici troleibuzul si nici tramvaiul.
De altfel si prefectul a spus de mai multe ori in urma cu vreo 2 ani ca a fost o investitie proasta.
Transira ar putea sa se ocupe cu implementarea de autobuse cu euro 4 si 5.Asta e viitorul.

Anonim spunea...

Va dau un exemplu: Leipzig.
Acest oras va introduce troleibuzul, incepind cu anul 2009. Orasul are o retea extinsa de transport cu tramvaiul. Ce spuneau reprezentantii germani? Ca autobuze cu Euro 4 sau 5 au devenit foarte scumpe, ca tot exista poluare fizico-chimica si ca sint mari consumatoare de motorina.
In Satu Mare dezinformarea (sau neinformarea, prin "omisiune") pare ca e la ea acasa. S-a reusit discreditarea troleibuzului, ca sistem de transport, in mod nejustificat. Am sous, era ineficient acel traseu ce facea legatura Brindusa -Gara Mare prin Gara Ferastrau!!! Doar traseul de intoarcere Gara Mare -Brindusa era rentabil, ca intra de pe podul Decebal pe Drumul Careiului.
Poze cu ceea ce inseamna reteaua de troleibuz gasiti si pe pagina noastra. Exista specialisti, exista PUTINI consilieri locali care ar dori reinfiintarea liniilor de troleibuz, am luat legatura cu ei, dar... De cind decid specialistii?
Sa se fi realizat o dezbatere publica, macar.

Adam Boer spunea...

@junior
Sandu, daca pana la urma si tu ai muscat dezinformarea intr-o tema pe care nu l-ai studiat la ce sa ne asteptam de la concetatenii nostrii care nu au timp si motivatie pentru a se documenta si iau ca atare declaratiile primarului.

Anonim spunea...

Foarte tare domnilor......foarte tare.Io as propune sa se faca si metrou la SM......si de ce nu telegondola.
Tot respectul fatza de demersul Transirei,salutari domnu Boer pentru reluarea activitatzii (desi consider ca e frectie),insa domnilor,despre ce vorbim noi aici?Despre transportul in comun?Prieteni .......Anderco Puscariasu ,a cumparat niste caricaturi de minibuze,din care a si pierdut pe drum unu,doua.Asta de acum in impotentza sa (mintala) a cumparat niste autobuze mai acatarii dar a falimentat Transurbanu.........Deci despre ce vorbim noi pana la urma aici?
Io consider ca cel mai simplu si mai ecologic mijloc de transport e "masina sindicatului".......asa ca fratilor luatzi-va pantofi comozi.....

PS Un prieten bun al meu,mi-a recomandat filmu' "V de la Vendetta",dupa ce l-am vizionat i-am recomandata sa sape el primul tronson al metroului satmarean( are fortza de munca calificata la galerii)......Traseul? Gropa Pavata-Subsolu Primariei.......insa atentie,nu o face in scopul de a auzii si noi la Satu Mare..."atentie se lipesc usile,urmeaza peronu cu statia pe partea dreapta"........vizionatzi filmu......si vetzi afla scopul

Cosma Alexandru jr. spunea...

Adam
Bun,zi atunci ce interese au primarul si prefectul sa scoata troleibuzele.

Anonim spunea...

Tocmai, ca n-au vreun interes in a dezvolta un sistem de transport ecologic, destul de pretentios.

Nu vreau sa cobor discutia in supozitii, insa in anexele HCL 244 /2008 nu sint trecute cantitatile fizice ale retelei de troleibuz.
Un calcul simplu (eu stiu EXACT aceste valori): aprox. 40 km cablu de cupru TTb 80. Stiti care este greutatea specifica a cuprului si aflati ce CANTITATE vor sa vinda dar si la ce PRET. Puneti la socoteala substatia de redresare (foarte scumpa), fierul din console si vedeti citi bani ar intra in anumite buzunare. In care? In bugetul local?

Nu comentez mai mult pina nu vad decizia instantei de contencios administrativ.

Multi cred ca ati fost in orase apropiate geografic de Satu Mare, ca sa vedeti ce inseamna transport electric: Szeged, Debretin, Baia Mare, Oradea.

Anonim spunea...

Transira.....foarte corect punctat!In fapt asta e scopul......furtul,"fierului vechi".Stitzi meseriasii cum se face o ciorba tiganeasca? "Se fura una bucata gaina,se ciordeste unu doi cartofi,se "imprumuta" niste zarzavat......si se pune la fiert ."Stitzi cum se ingrasa niste conturi Gyulusiene? Se i-a una bucata firma si se asfalteaza un pod,apoi se mai paveaza cu lemn de tec ceva gropi centrale......iar apoi se desfiinteaza (chipurile fiind nerentabila) o linie de troleu......Curat ciorba tziganeasca!

Anonim spunea...

asta cu troleul e tare... cica se mai baga curent in fire sa nu le fure tiganii, pardon, minoritarii... deh, cuprul mere bine si-n criza financiara.... acuma daca tot e alimentata reteaua, de ce sa nu bagam si epavele la "produs"? sau macar sa le spunem la misto conlocuitorilor ca nu mai e curent in fire... face si primaria economie la ajutor social si de incalzire...
sapaturile incep din Ardud... nu ne temem de munca... :)
PS: acest mesaj este un pamflet, sau nu, si trebuie tratat ca atare, sau nu.... :))

Anonim spunea...

Bai ce iresponsabili....scrie anonimu de mai sus ca mesaju e un pamflet ......sau nu....NU e un pamflet! E pe bune! Vrei frate sa zica coloratii ca e pamflet ,adica vrajeala in limba rromanii,si sa puna mana pe sarme sa se curenteshte......da-o dracu de treaba vrei sa miroasa toata iarna a friptura de cioara prin muncipiu.....bai ce iresponsabili!

Pardailiene,vere ,nu pune ma botu la vrajeala.....vezi ca e curent in sarme.....Ia-l pe Termopan,Termoplonjon si pe Roco si fratii lui si trimitei napoi la satmarel.Sarma e a lu' Gyulea,bai.....valea!

Anonim spunea...

Daca va uitati pe pagina Primariei Satu Mare veti vedea ca nu sunt afisate toate proiectele de hotariri de consiliu local pt. sedinta din 27.11.2008
In mod normal consiliul local trebuie sa se pronunute referitor la plingerea prealabila inaintata. Daca n-o fac in termenul prevazut de lege va fi chiar foarte rau pentru ei.
Le era rusine sa afiseze si proiectul de hotarire referitor la plingerea prealabila?

Daca ati fi stiut... Nu a fost curent in sirmele de troleibuz din 2005 incoace! De aceea se rupeau asa de mult si nimeni nu intervenea decit dupa foarte multa vreme.

Cosma Alexandru jr. spunea...

Daca incepem sa dam ca exemplu Ungaria care e cea mai bolnava economie a Europei,atunci nu prea suntem pe faza.
Sper ca va inselati,ca da aveti dreptate suntem in noroi rau de tot.

Anonim spunea...

Bai si baiatu asta Cosma ,are si el dreptate,domle......Daca ungurii au troleu,io nu vreau sa avem si noi.....daca-i vine idea lu Gyulea sa faca o linie de troleu SM-Debrecen......Nuuuuuu! gata m-am hotarat ,nu mai vreau troleu!Noi romanii nu avem o economie bolnava......e doar un pic ametzita si joia are migrene usoare,asa ca meritam ceva mai bun sa circule pe sarmele alea......


Domnu Boer vad ca ati bifat la etichete "transport comun"...domle se zice "transport IN comun"......Sau sa intzeleg ca ati aprofundat intratat limba romana incat v-ati gandit la "comun"ca la ceva banal,ordinar.......

Anonim spunea...

pai si-abia acuma ziceti ca nu era curent in fire? si mie care-mi era frica sa traversez pe sub ele... acuma-i tirziu, da' ce cazane bune faceam din firele alea... si-i dadeam si primarului o dusca doua, ca stim ca-i place... mai ales dupa ce l-au lasat alealalte instalatii... totusi, metroul e o solutie mai viabila, iar un sistem de canale cu gondole verzi (negre ar insemna plagiat) ar fi mirific... cu statie principala, groapa pavata din centru... stim cine ar matura luciul apei la pret bun...

Adam Boer spunea...

Da domnule "anonim", se pare că am aprofundat într-atât lima română încât am încercat să exprim trei lucruri deodată :)

1. transport în comun: adică un autobuz sau un troleibuz unde se călătoreşte împreună
2. transport comun: adică un transport al nostru tuturor şi în acelasi timp al nimănui
3. transport comun: transport banal care nu se ridică la nivelul unui transport în comun care îşi merită numele

Adam Boer spunea...

@transira
Nu se întâmplă prima dată că nu se afişează pe siteul primăriei toate proiectele de hotărâre. În acest caz însă părerea mea este că nu se va discuta adresa Asociaţiei Transira. De ce cred eu acest lucru? Pentru am mai formulat şi eu adresă către Consiliul Local Satu Mare (înregistrat cum trebuie la registratură) şi care nu a ajuns la consilieri.

În altă ordine de idei peste 80% din HCL-urile votate de Consiliul Local Satu Mare nu sunt legale. În mod sigur nici cea refiritoare la desfiinţarea liniilor de troleibuz.

Este vorba despre Legea nr. 52 din 21.01.2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică care zice în articolul 6. "(2) Anuntul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ va fi adus la cunostinta publicului, in conditiile alin. (1), cu cel putin 30 de zile inainte de supunerea spre analiza, avizare si adoptare de catre autoritatile publice.
Anuntul va cuprinde o nota de fundamentare, o expunere de motive sau, dupa caz, un referat de aprobare privind necesitatea adoptarii actului normativ propus, textul complet al proiectului actului respectiv, precum si termenul limita, locul si modalitatea in care cei interesati pot trimite in scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ."

Majoritatea proiectelor de hotărâre nu sunt afişate cu 30 de zile înainte.

Anonim spunea...

@Boer
Domle la faza cu HCL-urile,ca peste 80% sunt ilegale sunt absolut de acord.Pornind de la acest lucru ma duce gandu la propunerea inaintata de Gabor Baci,de schimbare a modalitatzii de vanzare a terenurilor de sub casele oamenilor,propunere de o imbecilitate monumentala,dar care probabil va revolutziona principiile de drept.
Si pentru a nu fi pe langa subiect si sa creada unii ca doar vreau sa-l fac imbecil pe Kermit Kerescheny (sau cum dracu ii zice ca niciodata nu reusesc sa tin minte),vreau sa va intreb domnu Boer.Kermit asta e cu sarma de troleu sau impotriva ei?Ca la o adica monseur asta e vice si are in atributzii si chestia asta cu transporturile prin municipiu,nu?
Imi permit sa va intreb acest lucru ,stiind ca va leaga o prietenie de nezdruncinat de respectivul..........

CO spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
CO spunea...

http://www.stadionwelt.de/neu/sw_stadien/index.php?folder=sites&site=neubau_fotos_modell&id=89

puteti afla cam cit a costat construirea stadionului din poze?

poate va ajuta forumul urmator: http://www.transfermarkt.de/de/forum/87/svwehenwiesbaden/thread/14/anzeige.html&p=3

Cosma Alexandru jr. spunea...

Anonim
Domnu Trasnea,chiar daca va dati cu alte nume aici,aroganta prosteasca va tradeaza intotdeauna.
Eu ma refeream ca orice referire la
Ungaria poate fi pusa sub semnul intrebarii datorita problemelor imense ale economiei tari respective.
In caz ca nu stiati,tara noastra are cea mai mare crestere economica din Europa.
Dar ce conteaza,ca pe dumneavoastra nu va intereseaza serios lucrurile,vreti doar bascalie,ca deh,atata va duce inteligentia aia foarte dezvoltata.

Anonim spunea...

Domnu Cosma,macar in ceea cel priveste pe Trasnea aceasta pe langa cuvantul prostie poate alatura si cuvantul arogantza.In cazul dvs e doar prostie in stare pura.
Daca cele scrise mai sus sunt prea rafinate pentru creierul dvs deosebit de aerat....o sa va explic pe intelesu dvs,adica asa:"Bai boule care esti tu bou,ramai nesimtzitor si rece,daca spuma aia care o ai in cap o numesti creier si balariile pe care le produci le consideri senzationale.Asa ca bai dobitocule care esti tu dobitoc,daca nu potzi sa intzelegi aluziile din "bascaliile mele" renuntza sa mai citesti postarile....itzi odihnesti ochii,ca mintea oricum nu potzi deoarece nu ai.Deci imbecilule care esti tu imbecil,ingnora-ma pe viitor,ca sa nu fiu nevoit (din politetze) sa te bag in seama ,tu esti idiot si .....atat!" itzi urez un weekend placut!

@Boer
Imi cer scuze pentru ca "m-am dezbracat de caracter" pe blogu dvs,insa personajelor de genul Cosma,este bine sa le spui pe sleau de ce sufera ,spre a nu-si face iluzii desarte,cu privire la viitor.Stiu ca am o fire mai "navalnica",insa trebuie sa intzelegetzi ca este sub limita suportabilitatzii ,ca un agarici tembel si inept sa se tot creada "Ganditorul de la Hamangia" si sa spuna ca totzi sunt prosti,atunci cand el nu poate analiza o propozitzie de genul "Ana are mere."Atunci cand un doctorand precum Cosma spune"Eu ma refeream ca orice referire...." trebuie sa deducem ca la acest nivel a platit mai mult decat 500 de euro pe acel doctorat,pe langa lucrarea in sine a mai fost taxat si pentru sporul de prostie.Va multzumesc pentru intelegere!
@Transira
Am intrat si pe forumul dvs,unde am vazut ca suntetzi o asociatzie serioasa care depune o munca sustinuta.Va sprijin macar moral demersurile intreprinse impotriva HCL-ului tembel dat de Gyulea &co.
In cazul in care vreun comentariu al meu vi s-a parut ironic,va rog sa-l ignoratzi,nu demersul dvs este tinta ironiei mele,ci faptul ca in ciuda tuturor demersurilor si a tuturor incercarilor oricat de bine intentzionate ar fi de a indrepta porcariile si incompetentzele aparatului administrativ satmarean (desi chestiunea e generalizata la nivel natzional)rezultatul este...NUL.Va multzumesc ca totusi incercatzi......

Anonim spunea...

Sincer sa fiu, orasul meu natal, mi se pare din ce in ce mai scuril. Aici totul se intampla invers. Oare cum ajunge primarul, sa-l "vrajeze" pe majoritatea consilierilor? Cum stau toti ca niste zombi-uri, si ridic mainile la toate ideile proaste sustinute de el? Nimeni nu le scutura? Sau se cred cu totii la o adunare de partid din anii '80, unde chiar ca mai bine nu spuneai nimic, numai ridicai mana. Tovarasi, treziti-va! E vorba si despre viata voastra, si a copiilor vostri! Decideti lucruri, care au impacturi grave pe viata de fiecare zi a tuturor.

Cosma Alexandru jr. spunea...

Anonim
Cred ca ce mi-ai scris e valabil pentru tine,o sa ma rog pentru tine si iti recomand sa-l rogi pe Enatescu sa te consulte.Ai probleme mari.
Eu nu is doctorand,daca esti asa tare de ce nu-ti pui numele,am impresia ca ma sti de undeva.Sau asa esti de tare ca ti-i frica?

Cosma Alexandru jr. spunea...

Brutus
Desi avem pareri diferite,macar cu tine se poate vorbi civilizat,nu ca si cu alti oameni ce intra aici,care dupa cum se exprima cred ca au probleme serioase de sanatate.Sau ma rog,asa se dau.
In primavara ma atacai cu tot felul de porcarii iredentiste.Am zis ca vorbim la alegeri pe programele partidelor.
Eh uite ca partidele unguresti isi permit orice,de la autonomia Ardealului si pana la oficializarea limbii maghiare si invatarea ei obligatoriu la scoala.
E normal?
asta e multumirea fata de romani, care le-au dat minoritatilor printre cele mai multe drepturi din lume,si mai ales maghiarilor din tarile vecine Ungariei?

Anonim spunea...

@Cosma: citesti comentariile mele la aceasta tema:

http://ciprianblidaru.wordpress.com/2008/11/28/o-batista-pentru-marko/#comment-650
http://mariabarbu.wordpress.com/2008/11/28/votati-alegeti-indrazniti-sa-va-exprimati/#comment-10441

Pana cand intelectuali romani ne pune in paralela cu animalele de casa, inca nu am facut nimic. Pana cand nu ajungem acolo, ca Statul si Poporul Roman sa ne accepte ca si neam, care pe langa neamul roman constituie Statul, nu am ajuns la til. Ti-am mai scris: tilul e redobanarea identitatii. Caci nu suntem romani, care-s batuti la cap, si vorbesc gresit romaneste - asa cum ne vad multi romani. Sau romani, care vorbesc din intamplare ungureste - asa ne vad multi unguri. Autodefinitia este: neamul maghiar din Ardeal. O data speram sa fie acceptata aceasta definitie.

Anonim spunea...

@Brutus

Bai,ce lumina s-a facut in privinta autonomiei!Deci asa Brutus (asta nu e un nume latin totusi?)voi nu avetzi nici o treaba cu autonomia pe criterii etnice,adica autonomie teritoriala,culturala,administrativa?Voi vreti doar sa fitzi recunoscutzi ca "neamul maghiar din Ardeal"?
Ok,m-am linistit!Pai prietene treaba e cat se poate de simpla,se iau niste arheologi,niste antropologi,niste geneticieni si se pornesc cercetarile.....Sa vedem unde,cum si in ce fel din tribul migrator al hunilor,in lungul lor drum inceput din stepele Asiei si terminat in Campia Panonica s-a desprins aceasta subspecie a "neamului ungurilor din Ardeal".Io zic ca merita efortul deoarece pur si simplu s-ar revolutiona istoria de la cea a antichitatzii tarzii si pana in epoca contemporana.Poate chiar si antropologia si genetica ar suferii majore schimbari de optica,daca se va dovedii ca voi "neamul maghiarilor din Ardeal" ati fost prezenti in vatra istorica a Harcovului inainte de trecerea hunilor migrtori.....Poate vom descoperii ca sunt maghiari cu pete albe si cu pete negre (daca tot va considerati animale de companie).
Oricum ai lua-o e o treaba super tare!

Anonim spunea...

@Cosma: Exista doau posibilitati: sau Trasnea are dreptate, sau Tu vrei sa faci ras de mine. Oricum, iti recomand Manualul de Istorie pentru clasa V. scrisa de L. Ghiorghita si S. Oane, aparut la Editura Teora. Daca vrei sa te ocupi cu intrebari istorice, cred ca merita recapitularea ideilor principale ale evolutiei societatii umane, si istoria antica. Si crede ma, nu vreau sa te jignesc, dar pentru dispute civilizate avem nevoie de un fundament comun. In plus sunt convins, ca acest blog al lui Adam nu e locul potrivit pentru aceste discutii, deci te rog deschide un nou blog, unde putem aborda, poate si cu altii, aceste teme.

Adam Boer spunea...

Trăsnea şi Alex se jignesc reciproc, Brutus intră cu restul lumii în polemici etnice iar eu mă uit la propriul meu blog ca la felul doi...

Haideţi să facem un efort şi să rămânem on topic pentru că primul nostru cetăţean la al doilea mandat jerpeleşte între timp Sătmarul.

Cosma Alexandru jr. spunea...

Brutus
Nu inteleg ce e cu paralela cu Trasnea si cu mine.
Nu vezi ca cel la care te referi cu istoria a scris Anonim?nu eu is.
Nu stiu cine ti-o bagat in cap ca romanii va fac animale de casa si ca nu sunteti un neam.
Ba frate,daca era asa nu erati in parlament si nici vorba sa fiti la guvernare,deci sa conduceti tara.
In Ungaria nicio minoritate nu are reprezentare parlamentara,ce sa mai vorbim ca sa conduca tara.
Si asta e cam vorba in toata Europa.
Daca tot faci referire la dialog civilizat ca nu am baze,daca ma uit ca zici ce zici,cred ca tu nu ai baze.
Cat despre autonomia secuilor eu nici nu sunt asa de impotriva.Ea exista deja acolo doar ca nu e oficiala.Si macar daca va fi se vor trezi romanii.Dar ma gandesc ce vor pati ungurii din restul Romaniei.
De vrei sa mai dezbatem,intra pe blog GNV la topicul lui junioru.

Cosma Alexandru jr. spunea...

Adam
De unde sti tu ca era Trasnea?ca zice ca nu e Tasnea.Zi ce sti.
Daca vrei sa nu fie dezbatute alte probleme,vezi ca e cam singurul blog unde se permite adresarea de jigniri si injuri.

Anonim spunea...

Chiar asa domnu Boer de unde stiti ca-i Trasnea?
Ca sa ramanem on-topic,ar trebui sa avem topic.....insa dvs probabil erati prin campanie electorala(daca tot v-atzi lipit o "gasca" pe usa) si ne lasatzi doar cu topicu de topic.

Acu cu Cozma ce sa zic...pai da,ne injuram.Si uite asa blogu dvs a devenit "singurul loc unde se permite adresarea de jigniri si injurii" .Macar avetzi un blog unic,daca e sa respectam "ratzionamentele" marca Cozma.Adica daca Ungaria are cea mai bolnava economie.....e din cauza de troleu.Iar daca Romania are cea mai spectaculoasa crestere economica e de la gazul de autobuz fabricat in '63.Limpede ca si cristalu'.Recte daca Cozma vine si asociaza unor nume care nu au aparut pe acest blog niciodata cuvinte de genul "arogantza prosteasca"; "atata va duce inteligentza aia foarte dezvoltata"..etc......e normal sa fiu si eu in crestere economica ,precum gazul de autobuz.....adica sa decretez ca Cozma (nu e cacofonie,e o asociere) e definitzia prostiei supreme....adica "prost ca Cozma" sa fie un pleonasm....
Chiar asa ,daca tot ducetzi lipsa de topicuri (sau idei pentru ele,civice binentzeles),io propun sa vedem daca "Prost ca Cozma" poate sa devina expresie uzuala precum "prost bata","prost de pute" sau chiar "prost ca _ula".Poate unii dintre noi,(care nu avem 500 de euroi)ne dam si doctoratu in tautologie.Poate nu o sa reusim.....dar si daca reusim,vetzi fi din nou singurul blog care......

Toate cele de mai sus au fost scrise din plictiseala,nu pentru a injura o anume persoana.....

Adam Boer spunea...

Nu agreez cenzura de nici un fel. Pe de altă parte goggle nici nu permite (încă) modificarea cometariilor - doar ştergerea lor completă. Am încercat o dată să şterg întregi comentarii dar pe urmă nu mi s-a părut OK să îngredez dreptul la exprimare directă. Aşi putea să-mi imaginez ca să şterg anumite cuvinte jignitoare din texte, dar nu comentarii întregi.

Am şters pe urmă o postare a lui Alex Cosma pentru că a publicat exact în ziua scrutinului un mesaj cu caracter electoral.

De unde ştiu că dumneavoastră domnule Trăsnea comentaţi? Un om care mi s-a prezentat real o dată nu trebuie să se prezinte de fiecare dată când ne întălnim să-l recunosc... Şi dumneavoastră va-ţi prezentat virtual şi eu am memorat amprenta dumneavoastră "literară".

Accept însă că cineva putea să fure identitatea virtuală a lui Trăsnea...

Anonim spunea...

Foarte tare asta cu amprnta "literara"....marfa!
Deci atunci m-am linistit,eu nu jigneam pe nimeni ,eu faceam literatura.Bai ce misto,am inaintat cu treaba aia "prost ca Cozma".....acum nu mai e o simpla expresie.....ci beletristica!

Cosma Alexandru jr. spunea...

Anonim
Domnu Trasnea sau cine a-ti fi.
Comentariile dumneavoastra lasa
mult de dorit.Cine nu e de acord cu limbajul si/sau gandirea dumneavoatra trebuie sa suporte tot felul de mizerii.
Eu vreau sa va intreb doar daca credeti in Dumnezeu si aveti frica de El.
Am si eu oameni care meritau din partea mea orice cuvinte dar nu m-am coborat la asa nivel la care va coborati dumneavoastra,care sunteti asa de educat ca nu faceti diferenta intre s si z.
Eu am intrat in politica cu buna credinta si fara interese materiale,Adam ma cunoaste si personal si poate sa confirme.
Eu va iert,ca nu pot purta manie in mine,dar oare la Dumnezeu ii place ceea ce faceti?
Ca sa nu muriti prost informat,vreau sa va zic ca Ungaria din moment ce are probleme nu poate fi data ca exemplu cu nimic,deoarece se pune sub semnul
valabilitatii orice.S-ar putea da ca exemplu Slovacia unde situatia economica e asa de buna ca vor adopta euro cu 2 ani inainte decat era prevazut.
In rest va urez mai multa chibzuinta.

Anonim spunea...

Ma iertatzi domnu Cozma ,vai ce bine,acu pot sa-mi halesc si io omleta linistit si fara sa sughit!
Si zi asa carnatule tu crezi in Dumnezeu?!Dupa cum te exprimi poate esti vreun pocait neandertalian,care behaie intruna "lucrari" divine,doar doar mai trece ceatza aia din capu lui.
Nu tu esti bai boule,ala care ai aruncat piatra?Nu tu te-ai apucat sa te agatzi ca chioru (sau prostu) de gard, facand afirmatzii despre cineva care nu se intersectase niciodata cu tembelismele tale.
Esti un nefericit care mai bine isi refuza nasterea.Spre deosebire de tine eu ma cobor la nivelu tau.Si asta deoare a cobora este mai facil decat a urca......tu insa sa te ridici nu vei fi in stare niciodata.O taratura ca si tine daca ridica capu din tzarana crede ca de fapt s-a ridicat cu totu.Atat de aproape se vede pamantul atunci cand doar te tarasti precum otrepele!

Auzi bai,Cozma,tu numai noaptea potzi sa scrii?La "capela" aia cu dilii unde salasluiesti,avetzi internet cu fise?Sau ai citit si tu prin vreun almanahe,ca geniile creaza noaptea,iar acu stai ca o curca beata pana in creirii noptzi ,doar pentru a pretinde ca analfabetismu si agramarea pe care o versi pe net sa fie recunoscuta ca si opera de geniu.
Macar intr-un singur lucru itzi dau dreptate......"deoarece se pune sub semnul
valabilitatii orice"......Bine zis!Tu itzi dai seama ca de fapt esti un.......expirat?!

Anonim spunea...

@Transiria
Domle aia in Slovacia au troleu?

Anonim spunea...

Numele este Transira nu Transiria. Desi stiu ca exista inca analfabetism in Romania, mi-e greu sa accept ca se modifica substantive proprii.
Am asistat cu suparare la devierea de la topicul initial si poate se reuseste transferul mesajelor intr-un alt topic.

Da, exista sisteme de transport cu troleibuze in Slovacia.

Inchei astfel: v-am atras atentia la ilegalitati comise de (primar?, "Primarie"?, Transurban?) o clica ce nu are nimic in comun cu transportul. Asupra acestor aspecte se va pronunta justitia, deci nu mai insist asupra lor.
Chiar daca legislatia ar fi fost respectata in totalitate, ramine aspectul MORAL: cum va permiteti sa distrugeti ceva functional, in care s-a investit enorm???

Cosma Alexandru jr. spunea...

Anonim sau poate esti Trasnea.
Amice,esti neam prost.Si pacat ca
nu esti baiat prost (doar neam).
Noah ca ti-o zis si Transira cateva.
Scuze daca te-am suparat in asa fel ca ai facut crize,m-am uitat in celelalte postari de la inceput si vad ce ai scris ,,Bai si baiatu asta Cosma ,are si el dreptate,domle......Daca ungurii au troleu,io nu vreau sa avem si noi.....",daca asta e referire serioasa si la subiect nu mai zic nimic.Deci tu ar trebui
sa-ti ceri scuze,desi nu cred ca poti.
Eu incep sa fac din ce in ce mai mult pentru Satu Mare,atata cat pot.
Tu imparti cu mizerii blogurile,si mai si dai apa la moara la tot felul de bezmetici sa scrie ca tine si uite ca de exemplu Adriana care a fost murdarita in ultim hal,nu mai intra pe bloguri.Bravo tie!
Cat despre unele mici greseli de scriere,ai dreptate,insa eu dau,nu ca tine,mai multa importanta fondului decat formei,si ca sa-mi mai dau circumstante atenuante care pe tine sigur te vor enerva,vorbesc 5 limbi straine,si le mai incurc gramatica.
Vreau sa-ti spun ca daca vorbesti asa urat de pocaiti o sa ai mari probleme cu Dumnezeu.
O sa ma rog pentru indurare pentru tine.

Cosma Alexandru jr. spunea...

Transira
Nu stiu daca ai urmarit campania la prezidentialele din SUA.
Tema ecologismului era una din temele majore dezbatute.
Cred ca nu vor trece nici 3 mandate prezidentiale si vom avea autobuse in totalitate pe baterii electrice.Acu deja se fac hibride,de care sunt sigur ca sti.
Ce rost mai are sa faci investitii costisitoare in trolee si tramvaie,daca pe viitor vor fi autobuse ecologice?

Anonim spunea...

@Trans(p)ira

Hai sa o luam punctual
1.adaugarea unui "I" in mod sigur nu este analfabetism.....ci Alfabetistim.
2.Posibil ca unele discutii au deviat pe aici,dar in acest fel in loc de doi vizitatori (Boer si cu frasu) ati strans cateva sute de vizualizari.E o strategie,tre' sa recunoasteti.
3.O petitzie careia nu i se da curs este considerata.....aprobata!!!!!Stiati?
4.Veti pierde cu brio la Judecatoria SM ,deoarece afacerile lui Gyulea se intind si acolo.
5.Iuliu Ilyes,a fost ales cu o majoritate de 58% din 39,55% prezenti la vot (si are in spate 13 consilieri UDMR).In al doilea mandat!Posibil ca satmarenii care l-au votat pe asta doar pentru ca s-a dat Gyula (si nu Iuliu asa cum e in buletin)nu vor troleu,nu vor strazi asfaltate,nu vor o viata fara praf,etc....vor doar vot etnic!
Si astfel se va intampla precum voia lui Gyulea!
6.Ilegalitati.....pai dvs credeti ca asta e singura ilegalitate?Ohooo,inseamna ca sunteti naiv!De 4 ani curge cu ilegalitatzi.....Si nu se intampla nimic!Primarul anterior lui Gyulea a fost arestat pentru acte de coruptie (unele chiar cu minibuze),acum este reabilitat,recompensat si angajat acolo de unde a furat!

In consecinta hai sa nu ne umflam asa de tare de la adaugarea unui "I"(involuntara si fara intentie), sau la o bascalie nevinovata,ca in fapt nimeni nu e tampit pe aici si doar asteapta "alfabetizati" de la TG Mures sa le rezolve problemele.....OK?

Anonim spunea...

Pt. dl. Cosma,
Nu am urmarit campania electorala din SUA decit foarte putin (pacat!). Trebuie sa va informez ca in SUA (San Franscisco de exemplu), in Canada (Vancouver) sau in multe alte tari se introduc sisteme de transport electrice (tramvaie si troleibuze). Pentru ca sint ecologice 100% si amortizarea se face rapid.
Autobuzele hibride au reprezentat o incercare (nereusita): este vorba de o propusie electrica, folosind pila de combustie (folosim hidrogen obtinut din apa, electrozi de platina -sistem foarte scump). Autobuzele cu GPL incearca sa fie o solutie dar sint si ele foarte scumpe.
La Satu Mare exista deja investitia. Si se doreste distrugerea ei. Ce rost are sa continui investitia? Economie, ecologie, ergonomie. Municipalitatile respectabile gindesc programe si strategii pe termen mediu si lung, nu interese de moment.

Despre ce inseamna troleibuz gasiti si pe www.transira.ro dar, mai ales, cititi aici:
http://trolleymotion.com/common/files/Folder_TrolleyMotion_de.pdf
http://trolleymotion.com/common/files/trolley_stadtbahn.pdf

Anonim spunea...

@"Prost ca Cozma"

Carnatule,nu pierde vremea cu rugaciuni pentru mine.Io sunt Dracu'.....gol!

Anonim spunea...

Pt. "anonim"
1. Nu m-a suparat "Transiria" ci comentariile agramate punctate cu intrebari (im)pertinente, off-topic m-au facut sa va indemn, cu respect, la a pune mina pe carte (nu popa de trefla sau asul de pica). Intre timp, vad ca ati evoluat, numindu-ma "Transpira". Retardul nu se trateaza, asta e.
2. Nu mi-as permite ca eu, din Medias (nu Tirgu Mures) sa indraznesc a-mi arata supararea. Dvs, capitalistul din Satu Mare nu ati accepta asta.
2. Acest blog il urmaresc de mult si respect ceea ce se scrie aici. De aceea am scris aici, nu pentru ca as avea nevoie de vizualizari. Am incercat sa opresc dezinformarea si intoxicarea prin demersul meu.
3. Aprobarea tacita se refera la lipsa raspunsului in timp de minim 10 zile, maxim 30 zile la o cerere de autorizatie, nu la o petitie in general. Plingerea prealabila pe care am facut-o, este modul legal de a ajunge in instanta de contencios (la Medias, de ce la Satu Mare?).

Totusi, va cer scuze pt. ca m-am iritat nepermis de mult la acea greseala (probabil de tastatura) si nu trebuia sa fac atita caz. Insa, fac apel la dvs. sa va recititi postarile anterioare din acest topic. Daca dvs. credeti ca ceea ce v-am prezentat aici se trateaza cu bascalie, am gresit. Scuze inca o data, sintem oameni si mai si gresim.

Anonim spunea...

@Transira
Eh,lasa-ti iritarea trece cu apa rece!Intradevar retardul nu se trateaza ci doar evolueaza.....si evolueaza al' dracu'!
Referitor la punctul 3,eu nu as fi asa de sigur....
In alta ordine de idei,spuneti ca investitia pentru reabilitarea liniilor de troleibuz,este una minima...Sincer nu sunt de acord:
1.trebuie cumparate troleibuze noi,deoarece cele vechi ,indiferent de stare sau data de casare in mod sigur sunt (sau au devenit ) nefunctionale,din grija cu care au fost conservate.
2.linia se afla intr-o stare jalnica,firele fiind la alti parametrii de inaltime (din lipsa intretinerii) decat cei normali.Un exemplu foarte concludent este podul Decebal,unde pana si stalpii de sustinere s-au inclinat,iar firele prea joase au provocat cel putin 3 accidente grave (cu victime).
3.in conditiile in care Transurban are o politica inepta cu privire la rute si mai ales eficienta acestora,ma intreb unde este rentabilitatea existentei unor rute paralele troleu-autobuz.
4.indiferent din ce unghi vom privii lucrurile vor fi pareri contra sau pro.....insa stimabile,vointa nu este unilaterala.....adica vointa lui Gyulea si a celor 13 purcelusi care-i are in spate.

In final va doresc "succesuri" si rog ca "blazoanele"voastre sa scuze"bazoanele" noastre!

Anonim spunea...

Pt. "anonim"

Domnule,
In sfirsit discutam on-topic.
1. Aveti dreptate in ceea ce priveste troleibuzele. Ele trebuie sa fie noi, moderne, pentru a reincerca revenirea transportului cu troleibuze in Satu Mare. Am spus, exista fonduri nerambursabile pentru asta. Fireste, daca s-ar fi dorit, se putea rezolva problema si din alocatii bugetare locale si guvernamentale.
2. Ma refer la investitia care se amortizeaza mai repede in cazul sistemului de transport cu troleibuzul (durata de viata a troleibuzului dubla fata de cea a autobuzului, costuri de intretinere/exploatare mai mici cu 16% fata de autobuz, etc).
3. Va rog mult sa cititi materialele transmise Primariei. Am amintit si eu de neintretinerea corespunzatoare a retelei de troleibuz, lucru ce cadea in sarcina Transurban.
4. Ideea e ca Transurban sa eficientizeze rutele. Dar, nu exista contract de performanta al "managerului" Transurban, uns politic. Evident ca nu e deloc rentabil sa ai doua sisteme de transport complet diferite (termic/electric) pe trasee apropiate ca rute. Exemplu: ce legatura mai exista la ora actuala intre Brindusa, Centru si Gara?

Cosma Alexandru jr. spunea...

Transira
Nu am auzit in programele lui Obama si ale lui McCain sa se vorbeasca de extinderea retelelor la care faci tu referire.
Nu stiu daca sti ca exista deja de vreo 15 ani in USA,o oferta a guvernului de 1 miliard ( nu milion) de dolari,celui care inventeaza un motor total nepoluant.
Pe termen mediu si lung cred ca asta ar fi solutia.
Daca te uiti la procesul de creare a energiei electrice,vezi ca nici ea in integralitatea procesului nu e ecologica.
Extragerea si arderea carbunelui e ecologic?
Blocarea cursului unui rau/fluviu e ecologic?Atat pentru cursul apei cat si pentru vietuitoare e ecologic?Nu mai sunt multi ani pana se va da in folosinta cel mai mare baraj din lume,care e in China.Poate sti ca sunt teorii apocaliptice cum ca se va inclina Axa Pamantului si cred ca-ti dai seama de gravitate.
E ecologica folosirea centralelor
atomo-electrice?
Se promoveaza crearea energiei electrice prin eoliene si panouri solare.Dar e slab productiv.
Vreau sa zic ca la noi in tara sunt deja orase unde transportul public in comun e deja concesionat.Un exemplu pozitiv e municipiul Pitesti.Nu numai ca nu se dau subventii dar se iau si impozite serioase de catre autoritatile locale.
Asta e viitorul,doar ca la noi bantuie comunismul.Dar poate nu pentru mult timp.
Si atunci oferta ta se va aplica daca va fi viabila pentru firma aceia ce finctioneaza dupa principii economice,cred ca esti de acord.

Cosma Alexandru jr. spunea...

Dracu cel Anonim cel Trasnea
Nu-ti mai baga coada in toate!!!!!!!necuratule!!!necivilizatule!!!

Anonim spunea...

Nu poti gasi niciodata egalitate intre dezvoltare durabila si dezvoltare economica chiar daca acesti termeni ii poti determina univoc.
SUA nu este exemplul cel mai stralucit in domeniul protejarii mediului. Eu au fost printre initiatorii Protocolului de la Kyoto, pe care ulterior nu l-au semnat.
Cind lumea a decis sa se reduca productia de compusi organici bromurati (agentii de ignifugare cu brom sint cei mai versatili) orientindu-se spre compusi cu fosfor, SUA a deschis o fabrica linga Marea Moarta, fabricind si comercializind compusi cu brom si astazi.
In fine, nu cred ca ati uitat de Dolphi Drimer, cel ce a infiintat o universitate in domeniul ecologiei, insa el fiind cel care a intermediat aducerea deseurilor nemtesti pt. a fi arse in Romania.
Orice mod de producere a energiei este poluant. Tendinta de obtinere a energiei solare, eoliene sau din biogaz este de actualitate. Energia hidro este cel mai ieftin de obtinut si e nevoie, intr-adevar de renaturarea zonelor respective. Ideea e ca promovezi transport ecologic pentru a elimina tunelul de poluare urbana, mutind si minimizind poluarea in afara aglomerarii urbane.
Obama, McCain, Basescu (scuze de alaturarea aceasta!) nu au vorbit de introducerea troleibuzelor in New York sau Satu Mare dar au preocupari in a reduce poluarea (urbana).
TOATE municipiile si orasele cu sisteme de transport public au concesionat acest serviciu. Difera forma de concesiune. Tirgoviste -parteneriat public privat, Pitesti, Bacau -concesionare catre firme private, Satu Mare -incredintare directa. Va rog sa parcurgeti acest topic pt. a vedea mecanismul legislativ: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=2323

In fine, solutii se cauta. Cea mai la indemina este cea a troleibuzului. Pentru ca acesta are un sistem (variator de tensiune) ce "arunca" inapoi in retea curentul electric, la frinare. Vorbim deci de energie recuperativa, valabila si in cazul tramvaiului cu chopper.
Generatia canistrelor de motorina dosite prin masinile personale ale lucratorilor din cadrul regiilor de transport trebuie sa dispara.
Vedeti? Nu era corect sa se fi organizat o dezbatere publica in care cine era interesat sa fi venit cu argumente pro sau contra?
Concluzie: daca municipiul Satu Mare nu ar fi avut deja implementat sistemul de transport cu troleibuzul, nu as fi scris aici. Sa distrugi ceea ce exista, nu sint de acord.

P.S.: inca o "motivatie" tip Ilyes and co: cladirea in care este amplasata statia de redresare este necesara altora, evident, cu alta destinatie...

Anonim spunea...

@Transira

Acu ca ne-a mai venit inima la loc cu on-topicu asta si am discutat ....discutii,hai sa analizam un pic.
Spunteti dvs ca trebuie cumparate trolee noi si ca ar fi si bani nerambursabili pentru asta.Ok...in mod normal asa s-ar proceda....insa stimabile ,pentru a lua bani "ieuropeni" trebuie proiecte.....deci munca,deoare nimeni nu vrea sa "deie" asa pe ochi frumosi (nu ca Gyulea ar fi vreun Alendelon).In schimb sa-ti umplii buzunarul cu mangotzi nemunciti e mult mai simplu.Dai un HCL,pui godaceii sa voteze, cum zici tu, si .....hopa se ingroasa contu!Despre impactu' asupra cetateanului,nu cred ca mai trebuie povestit deoarece nu cred ca exista vreun politician care sa-i pese de pulime.
In mod normal cineva de la Transurban ar trebui sa raspunda chiar si penal ,(neglijenta in serviciu)pentru intretinerea (sau neintretinerea cu buna stiinta)in mod defectuos a infrastructurii aflate in conservare.Din nou cred ca sunt foarte slabe sansele,ca cineva sa fie mustrat macar.

Nu puteti introduce o actiune in contencios ,in alta localitate decat in cea in care exista competenta teritoriala a instantei respective.In cazul de fata competenta teritoriala ii revine Judecatoriei Satu Mare.Procesul se poate judeca in alta parte doar daca faceti cerere de stramutare.Fireste daca reusiti sa convingeti Inalta Curte ca aveti motive intemeiate ca dosarul nu va fi judecat in mod corect de Jud.SM.

Anonim spunea...

Am dat 10 miliarde de euro, am primit (in baza proiectelor) doua miliarde de euro. Asta este balanta noastra europeana.
Da, e nevoie de implicare. Eu reprezint un simplu ONG. Altii sint platiti pentru a face proiecte. Preocupare, initiativa si (bineinteles) stiinta.
Referior la actinuea in contencios: pot depune plingerea pe raza mea teritoriala. Numai asta mi-ar mai lipsi, sa tot umblu prin Satu Mare prin instante!

Adam Boer spunea...

@toţi
mulţumesc că va-ţi potolit ;) şi că discuţiile tind spre on-topic.

Adam Boer spunea...

Cronica Sătmăreană de azi a publicat un articol întitulat "Transportul public în comun (din Satu Mare firesc) - în pragul dezastrului": http://www.cronicasatmareana.ro/article.php?aID=9011

Cosma Alexandru jr. spunea...

Transira
USA si ceva tara din Africa sunt intr-adevar singurele tari din lume ce nu au avut interesul sa semneze acordul de la Kyoto.Dar tocmai asta am vrut sa-ti zic,ca uite ca se pare ca-si dau seama de gravitatea situatie si iau masuri.
Eu is de partea adevarului si a dreptatii.Daca trebuie mentinut
troleul,atunci eu is pentru mentinerea lui.
Cel mai bine ar fi sa ceara Adam o explicatie oficiala de la Transurban si pe aceia sa o analizam.
Drept sa-ti spun mie nu-mi place ca acest sistem nu da un design frumos orasului.Dar evident ca nu se compara designul cu sanatatea mediului si evident a omului.
Sper totusi ca se va gasi in viitorul nu prea indepartat o metoda,ca se va inventa un motor nepoluant.
De ce nu,ar putea fi chiar o inventie romaneasca.Noi impreuna cu China,Rusia si SUA suntem cei mai prolifici in inventica.Deci comparand cu numarul populatiei,noi suntem ca tara primii in lume.Si asta ar trebui sa stie tot romanul.Dar de unde sa stie daca nu i se zice?La Eureka noi luam cele mai multe premii de inventica.Asta e fenomenal!
Nu stiu daca-l sti pe inventatorul Justin Capra,are foarte multe inventii de top.Una e o masina micuta ,,Justin 1000",ma rog el a inventat zeci e prototipuri,ce consuma foarte putin.Consuma la cam 400(patru sute) de kilometri,2(doi) litri de benzina.Uimitor!!!!!!Deja o firma din Turcia a preluat licenta si va fabrica masinuta in serie.Se vedem cum va se va manifesta.
Omul e un geniu si nu se stie ce va mai inventa.Chiar am sa-i scriu sa vad de are in intentie sa faca un motor 100% ecologic.

Anonim spunea...

Motorul 100% ecologic exista: este cel electric.
Troleibuzele moderne pot circula cu ajutorul bateriilor dar si cu ajutorul unui motor auxiliar, pe distante scurte. Insa este necesara reteaua electrica, tocmai pt. a putea recupera energia electrica.
Faptul ca reteaua din Satu Mare nu este intretinuta da un aspect negativ (mai ales la macaze si incrucisari). Revazind insa fotografiile ce le-am realizat in 2007, mi se pare ca geometria acestei retele da personalitate orasului dvs. Imaginile aici: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=990&start=0

Sigur ca impactul vizual al retelei este un aspect deloc de neglijat si se cauta solutii pentru diminuarea acestui aspect, considerat negativ. Iata exemplul orasului Salzburg:
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=2729&start=0
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=2728&start=0

Szeged: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=2834

P.S.: Dupa Protocoalele de la Montreal, Kyoto, etc. tarile industrializate si-au oprit productia de freoni de pe teritoriile lor. S-a incercat reconversia acestora catre compusi fluorurati fara oxigen (am si lucrat pe un asemenea proiect)> INSA, si-au transferat unitatile de producere a bromurii de metil (si alte grupari alcanice) si a compusilor organici oxo-fluoro in Africa. Nu degeaba sint tari africane care nu sint de acord cu protocolul de la Kyoto (cu un update in Brazilia.

Anonim spunea...

@Transira

Poate motorul electric o fi 100% ecologic,insa nu stiu sigur daca si energia cu care functioneaza e si ea 100% ecologica.Acum trebuie sa-i dam dreptate si lui Cozma ca producerea energiei electrice se face si altfel decat in mod ecologic.Se mai ard destule materiale fosile pentru producerea ei(nu mai punem la socoteala ca se "arde" si ceva uraniu).In mod sigur eu nu am viziuni apocaliptice ,cum ca o sa se incline axa pamantului sau va veni o noua glaciatiune daca construim o hidrocentrala, (viziuni posibil exprimate din cauza de prea mult post si rugaciune&anafure,prescuri si alte acatiste traditionale da'lea cu holograma),insa pana si materialul folosit la construirea unor instalatii de producerea energiei asa zisa "eco" (solare,eoliene),la fabricarea conductorilor,la fabricarea bateriilor,etc ,sunt activitati extrem de invazive pentru mediu cu un impact major si ireversibil.

Din nefericire odata cu nevoia de energie,omul a intervenit si a declansat un proces care este deosebit de nociv pentru mediu si cu implicatii extrem de grave....


Insa sa revenim la topicul de baza,eu consider putin cam tarzie actiunea de reabilitarea transportului cu troleibuzul,investitiile nu cred ca ar fi chiar asa de mici,iar amortizarea lor ,in conditiile in care Transurban e falimentar,nu stiu cat de curand se vor amortiza sau macar realiza.Dar pe de alta parte nu sunt de acord sub nici o forma cu distrugerea unei retele existente, doar in scop de jaf si interes material personal.
As face o propunere de interesare a unui investitor privat care ar putea exploata in regim public&privat aceasta retea.Atunci poate ca ar exista interes si de ce nu un management performant.

Anonim spunea...

Procedeele de obtinere a energiei electrice sint, indiscutabil, poluante. Dar mult mai putin decit producerea motorinelor/benzinelor si a altor fractii de petrol.
Sa stiti ca eu am inceput demersurile inca din anul 2005. Daca macar as fi primit un telefon din partea primarului (nah, iluzii -din partea unui functionar din primarie) as fi putut sa-i prezint diferite variante tehnico-economice.
Sa stiti ca exista 2 specialisti in Transurban, dar ce cuvint au ei in fata unui manager transurbanean?
Investitiile pt. reabilitarea retelei existente ar fi extrem de mici. Achizitionarea unor troleibuze second-hand (raport calitate-pret foarte bun) ar fi fost o solutie urgenta si de bun augur. Acum e prea tirziu, stiu. Dar doresc sa se respecte legea si sa tai elanul altor municipalitati de a proceda ca in cazul Satmarului.
Calea corecta ar fi, cum ati spus si dvs., parteneriat public-privat.

Anonim spunea...

Scuze ca nu am fost concis, fiind nevoie si de acest mesaj: am afirmat ca reteaua de troleibuz din Satu Mare e una dintre cele mai bune din tara. De fapt, ca parametri tehnici, e cea mai buna. Vorba aia: tara frumoasa, pacat ca-i locuita.
Nu uitati: exista fonduri europene pt. dezvoltarea transportului electric. Europenii nu-ti dau bani sa-ti cumperi autobuze, iar cu 10 autobuze Astra Citelis faci doar primavara.
Te plingi ca ai pierdut traseele preorasenesti??? A, era vorba de licitatie, deci trebuia sa indeplinesti anumite conditii de performanta. Noroc cu CL Satu Mare, ca aici nu ai nici o conditie...

Cosma Alexandru jr. spunea...

Transira
Mai da mult ti tu la troleu.
Eu ma refeream la baterie 100% ecologica,evident independenta si nu cu curentul ce-i vine pe fir.
Dar tu te faci ca nu intelegi.
Ceva nu miroase a bine.
Cred ca Kereskenyi e raspunzator direct de transportul public.UDMR se da de dreapta.Sa vedem,poate ar fi de acord cu o concesionare sau o privatizare a managementului Transurban.
Poate-ti rezolva Adam o intalnire cu el.Sau ii zice chiar el,ca tu stai departe.

Anonim spunea...

Da ,da,da ...vrem sa se implice Kermit Keschereni.....el o sa rezolve problema!Domnu Boer depunetzi domle toate diligentele.

Anonim spunea...

-pt. Cosma Alexandru jr.

Ce tot bati cimpii cu baterii 100% ecologice? Ar trebui baterii IMENSE ca sa poti propulsa un ditai vehiculul. Si sa le tot incarci. Cum ai face asta?
Asta n-ar mirosi bine, nu faptul ca pledez pt. ceea ce exista si se modernizeaza.

Nu intelegi ca daca nu ar fi reteaua de curent electric NU AI PUTEA RECUPERA ENERGIA? Cum sa ma fac inteles? Este vorba despre asa-numitul "chopper" (variator de tensiune). Troleibuzele au si baterii, folosite in caz de avarie la reteaua electrica.
Eu am folosit argumente, pacat ca nu te faci ca le intelegi. Nicxi nu o sa continui pe aceasta tema, imi ajunge.

Mi-ar placea sa se implice cumva si dl. Boer. De cele mai multe ori aceste intilniri om la om au rezultate palpabile. Ar fi bine sa fie cit de repede o astfel de intilnire, ca sa stiu ce sa fac cu actiunea pt. instanta.
Dl. Boer: daca imi dati mail-ul dvs. va transmit materialul predat la CL Satu Mare.

Adam Boer spunea...

@transira
boer.adam@gmail.com

Poţi să vii până la SM să aranjez o întâlnire cu domnul viceprimar Kereskenyi?

Cosma Alexandru jr. spunea...

Transira
Ma da repede te-ai enervat cand ceva nu mi s-a parut clar.
Daca nu ai inteles iti scriu iara,poate se va inventa asa o baterie cum zic eu.Din cate stiu cea ce e acu pe hibrid se realimenteaza cu curent la statii speciale,cum e si la benzina.
Uite ca poate iese cu Viceprimarul Kereskenyi ceva.
Si atunci poate o sa-ti dai seama ca am facut propunerea cu buna credinta si o sa regreti ca ti-ai pierdut cumpatul.

Anonim spunea...

@Transira
Aveti dreptate,Cozma bate campii....dar o face cu gratie!De ce nu sunteti atent!El vorbea de o baterie care se va inventa......io am mai spus si cu alta ocazie ca este un Jules Verne de SM....Nici sa va puneti rau cu el nu e bine!O sa trebuiasca sa se roage si pentru dvs,nu numai pentru mine.....Saracul o sa se sfarseasca de la atata post si rugagiune......chiar vreti sa piarda orasul nostru greu incercat un om de o asemenea valoare?Asta-i sabotaj domnule!

Revenind la oile noastre( nu ca pana acum am fi vorbit de bizoni),sunt convins ca Boer o sa incerce sa va puna in legatura cu Keschereni asta.De asemenea sunt convins ca si dvs ii veti prezenta niste chestiuni pertinente.Insa mor de curiozitate (desi intrevad finalul)ce se va rezolva.....Dar cum spunea odata cineva "pierzi toate incercarile pe care nu le faci!"

A si inca ceva......din bani europeni se pot cumpara trolee second -hand?Troleele second-hand au variator de tensiune?

Anonim spunea...

Exista troleibuze second-hand cu variator de tenisune (in Brasov, Ploiesti, Sibiu, etc). In Baia Mare exista troleibuze dotate cu motor asincron, aduse din Winterthur, troleibuzele de acest tip avind cel mai redus consum de energie.
Uniunea Europeana finanteaza achizitionarea troleibuzelor si tramvaielor noi, in baza unor proiecte si, apoi, in baza unor licitatii internationale. Pt. 4 -6 troleibuze second-hand nu cred ca era o paguba la bugetul local, sa aloce 3000-5000 euro/troleibuz.

Anonim spunea...

@Transira

Wow....3000-5000 de coco un trloleu second hand?Sa fie chiar atat de ieftin?Cam cate tone de fier si alte materiale reciclabile are un troleu din asta?Nu e mai rentabil sa dai la fier vechi trolee second-hand?

Pai daca sunt asa de ieftine,io as putea infiinta prima linie de trolee ABSOLUT ecologice.Ar merge doar cu apa si picioare-n cur.
As inhama sa traga si sa impinga la un troleu vreo 20 de haidamaci comunitari (politisiti comunitari,"baietii" cum le zice Gyulea)si gata frate se rezolva toate problemele Transurbanului......Astia ar impinge si ar zice "apa,apa,apa"......iar Gaozac (sefu lor,deh,nume prea-destinat)....le-ar trage suturi in cur,la fiecare doua pahare de apa baute.Poate sa le traga si mai multe ,daca nu se incadreaza in orar sau daca incetinesc in rampa.Ba chiar si calatorii din statii ar putea sa le dea suturi (in cur) pentru a urgenta "demarajul" din statie(in vederea fluidizarii traficului) ...... Astept (cu maxim interes) propuneri de asociere!

Anonim spunea...

Anonime, poate te indrepti...

Acele troleibuze au caroserie din aluminiu. Sint accesibile ca pret, confortabile, silentioase... Vezi pozele cu troleibuzele FBW de la Ploiesti (troleibuze ARTICULATE). Un astfel de troleibuz a costat 7000 euro.

"Demarajul" din statie de care "vorbesti" e cel mai facil la troleibuze (motor electric).

Cosma Alexandru jr. spunea...

Adam
Lasa-l pe Trasnea sa-si tot faca de cap,o sa ramai tu cu el pe blog...

Anonim spunea...

Da,da Adam...Lasa-l sa-si faca de cap...experimenteaza!

Anonim spunea...

@Transira

Si dupa ce ma indrept......o sa trebuiasca sa spun si "sa traiti!"?

Mie mi se pare suspect de ieftin....3000 de coco costa o masina second de 10 ani cu motor de maxim 1,4l,si nici macar marca dovedita.O anvelopa de troleu banuiesc ca sare bine de 500 de euro...daca e si articulat posibil ca are vreo 8 anvelope.....sigur nici alea nu sunt noi.....totusi daca si un parbriz e vreo 1000 de coco.....se cam aduna!
Am bagat si io o geana pe un site de vanzari auto.....un autobuz Rocar (din epoca bronzului) e oferit spre vanzare cu 7.899 de coco.....un MAN,14.000 +tva (in Germania) cu 950.ooo km la bord...etc

Totusi se pare ca prin anii 2005 erau pe cale sa se cumpere niste trolee de la Sibiu.....aduse de la Neuchatel......in stare jalnica.Troleele se pare ca pana la urma au fost taiate (deci date la fier vechi) deoarece .....era prea scump sa fie revopsite....

Stimate domn Transira sau Sintea (daca nu ma insel cumva)....am tot respectul fatza de dvs si nu cred ca aveti intentii cu caracter oneros in ceea ce priveste afacerea reabilitarii transportului cu troleul.....totusi la cate am vazut ca s-au intamplat in orasu' asta.....
Imi pare rau ca a trebuit sa ne cunostem in atare conditii,de anonimat (total) si fara putinta de "indreptare" (deplina).Insa dupa doi ani de experientza edilitar-virtuala,am constatat ca mediocritatea si superficialitatea sunt mai presus decat orice buna intentie.Iar interesul personal si cel de clan sunt baza societatii noastre.In consecinta am ajuns la concluzia(nefericita) ca,totusi, cartile cu asul de trefla si dama de rosu (la drum de seara) sunt mai bune pentru "multiculturalitatea" in care traim.......

Pentru conformitate si cu salutari T.Trasnea


PS.
Daca sunt din aluminiu ala e si mai scump la fier vechi!

Anonim spunea...

Domnule Trasnea,
Cinstit sa fiu, nu stiu ce preturi se vehiculeaza acum pt. ca nu am relatie cu comercianti. Stiu de preturile ce le-am scris anterior, insa acelea erau la nivelul anului 2007.
In Sibiu au fost aduse troleibuze din Neuchatel. Circula si acum, dupa ani grei de exploatare, in conditii foarte bune.
Troleibuzele second-hand au o vechime (morala) mare. In Szeged se reconditioneaza troleibuze iar rezultatele sint foarte bune. Daca, la probabila discutie pe care o voi avea cu factori locali de decizie, mi se va cere, voi cauta oferte.

Singura mea intentie e cea de a stopa distrugerea a ceea ce ar putea functiona eficient pentru o colectivitate. Nu sint un idealist, vad ca nu sint sanse, dar trebuie sa incerc. E drept ca ar trebui sa pun accent mai mare pe promovarea introducerii unor sisteme de transport ecologice moderne, dar in Romania se distruge totul.

Exista si varianta de a ma face ca nu vad, ocupindu-ma doar de familie si de serviciu.
S. Sintea

Anonim spunea...

After getting more than 10000 visitors/day to my website I thought your prourbe-satumare.blogspot.com website also need unstoppable flow of traffic...

Use this BRAND NEW software and get all the traffic for your website you will ever need ...

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com

In testing phase it generated 867,981 visitors and $540,340.

Then another $86,299.13 in 90 days to be exact. That's $958.88 a
day!!

And all it took was 10 minutes to set up and run.

But how does it work??

You just configure the system, click the mouse button a few
times, activate the software, copy and paste a few links and
you're done!!

Click the link BELOW as you're about to witness a software that
could be a MAJOR turning point to your success.

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com