vineri, 13 iunie 2008

Confruntarea finală Ilyes-Coica

Articol preluat de pe www.sminfo.ro
(singurul organ mass-media care a relatat azi despre confruntare)

Finaliştii meciului pentru câştigarea fotoliului de primar al Sătmarului pentru următorii patru ani, Iuliu Ilyes şi Dorel Coica, s-au întâlnit în cele din urmă, în această seară (joi, 12 iunie 2008) faţă în faţă în studioul televiziunii locale. Întâlnirea a început paşnic, fără atacuri grosolane, sub centură, ambii candidaţi răspunzând punctual la întrebările puse de moderator privind soluţiile propuse pentru rezolvarea principalelor probleme cu care se confrunta oraşul.

Ilyes a “stat în banca sa”, nu a lansat şi nu a răspuns la provocări, a fost stăpân pe sine – siguranţa conferită cel mai probabil de realizările din mandatul sau - în timp ce Dorel Coica a încercat să “muşte” sistematic, mai mult sau mai puţin subtil, din adversarul său.

Spiritele s-au inflamat puţin la sfârşit, în momentul în care candidaţii urmau să adreseze un ultim mesaj sătmărenilor. Doctorul Coica a afirmat că “primarul Ilyes este citat la DNA în problema retrocedărilor şi licitaţiilor, adresele datând din datele de 25 februarie si 6 martie a.c.”.

În replică, Ilyes a declarat că “acestea nu sunt mesaje adresate populaţiei, ci atacuri. Nu am fost chemat la DNA”. Apoi, Dorel Coica a scos doua biblii, una în limba română şi cealaltă în limba maghiară, şi i-a propus reprezentantului UDMR să “jurăm că suntem cinstiţi, că nu am făcut prostii”. Candidatul PSD-ului a jurat pe ambele biblii şi a dat asigurări că la fel va proceda şi peste patru ani.

Ilyes a contraatacat imediat şi a subliniat faptul că “am jurat în momentul în care am fost investit în funcţia de primar, şi când am fost viceprimar, şi mi-am menţinut jurământul făcut atunci”, dupa care a pus si el mâna pe cele doua biblii. În privinţa atacului privind câştigarea unor licitaţii de către firme din Ungaria, spre exemplu Vegyepszer, Ilyes a precizat că preşedintele şi vicepreşedintele comisiei de licitaţie au fost din partea PSD, “motiv pentru care trebuie să-i întrebaţi pe colegii dumneavoastră în cazul în care aveţi nelămuriri legate de licitaţia respectivă”.

Nu încheiem înainte de a spune că la finalul emisiunii, la indemnul moderatorului, cei doi contracandidaţi şi-au strâns mâinile.

5 comentarii:

Anonim spunea...

Sa vedem ce o sa fie ,probabil un scor strans.In rest prea multe nu se schimba , doar am avut doi viceprimari de la PSD(unul era chiar tanar -- dar pe degeaba) ,asa ca mergem inainte.Claudio

Cosma Alexandru jr. spunea...

A fost o faza istorica cea cu juratul pe Biblie.Inca nu am vazut om politic care sa vina cu asa initiativa.Nu cred ca un om corupt face asa ceva,deci domnule dr. Coica incepeti sa deveniti barbat politic si va felicit!
Pacat ca nu a fost emisiunea pe la ora 21 sa o vada multi si pacat ca era pe un alt post tv un meci de europene.
Sa vedem cum vor vota satmarenii,eu cred ca daca continuam cu Ilyes ne furam caciula si dam cu piciorul in speranta.

Anonim spunea...

@cosma
Asa a facut si Funar acum patru ani cu Boc, deci nu e ceva original, se pare ca Coica se inspira de la fostul primar clujean. De altfel si Vadim umbla intodeauna cu biblia in buzunar, asa ca domnul Coica este pe drumul cel bun.

Cosma Alexandru jr. spunea...

Anonim
Eu zic ca daca o sa avem un primar ca Boc care chiar face treaba,si se vede ca iese din primul tur fara emotii chiar ca Coica e pe drumul bun...
Juratul pe biblie nu stiu cat de eficient e dar nu cred ca trebuie sa fie o rusine.Astept sa vad pe primul ce fce testul cu poligraful.

TreXeL spunea...

voi n-ati sesizat o chestie la faza cu biblia
trebuia sa jure ca n-a luat spaga ceea ce a ocolit jurand ca si-a respectat juramantul initial de primar... in care nu se spune nimic de asa ceva ;)
si in plus cand Coica era cu bibliile pe masa el s-a 'nervat si zicea de "cine dracu..."
a fost cool treaba, a gresit ilyes ca si-a pierdut cumpatu
PS m-am gandit sa revin si io totusi pe blogu asta... asta in cazu in care ce am scris nu va fi considerat din nou lipsit de relevanta si sters. multumesc