marți, 4 martie 2008

Succesul sau eşecul unei administraţii

În ultimele doua zile am fost pe drum, am călătorit de la Satu Mare până la Hanovra: fără internet, fără bloguri şi, stând singur în maşină, fără să pot discuta cu cineva. Rare au devenit pentru mine în ultimul timp asemenea ocazii...

Cam până la Viena se învârteau gândurile mele în jurul celor întâmplate în ultimele zile: problemele oraşului despre care am vrut, dar nu am avut încă timp, să scriu şi ultimul meu interviu Focus TV care a tulburat apele în jurul meu.

Cu cât mă îndepărtam mai mult de Satu Mare cu atât apăreau în faţa mea din ce în ce mai intens roadele unor administraţii locale funcţionale şi cu atât au devenit şi gândurile mele despre Satu Mare mai abstracte.

Ca şi de atâtea ori în ultimii ani, îmi puneam şi de data asta, vrând-nevrând, întrebarea: de ce nu funcţionează la Satu Mare administraţia locală?

Succesul înseamnă obţinerea rezultatelor dorite, în cazul administraţiei locale, obţinerea rezultatelor dorite de cetăţenii oraşului. Oare sunt numai eu nemulţumit de rezultatul actualului mandat sau se gândesc la fel şi restul cetăţenilor?

9 comentarii:

Anonim spunea...

"ultimul meu interviu Focus TV care a tulburat apele în jurul meu"

Ce intelegeti prins asta?

Adam Boer spunea...

@sandu
Am impresia că mulţi au luat abia acum în serios posibilitatea candidaturii mele şi pentru că aşi putea să adun căteva procente, sunt unii care vor şi alţii care nu vor să candidez.

Anonim spunea...

D-nule Boer nu va mai intrebati atata ! Sunteti un (ca sa folosesc un termen la moda ... adus din Germania ca si asa va place mult ) deci sunteti un COLABORATOR ( na am scris-o ) activ pe Forumul Gazetei de Nord Vest stiti de buna seama ca TOTI sunt nemultumiti de relizarile PROASTE ale administratiei publice locale. Au adus care mai de care idei si realizari de proasta calitate pe bani multi , foarte foarte multi .Pe toata lumea deranjaza acest aspect ca sa nu spun chiar ca uneori DOARE !

Adam Boer spunea...

@mariana
Ştiu că majoritatea celor de pe forumuri sunt nemulţumiţi de rezultatele administraţiei locale, dar numărul celor activi pe forumuri este foarte mică în raport cu numărul locuitorilor din Satu Mare.

Anonim spunea...

D-nule Boer , dati-mi voie sa va spun ca iar sunteti naiv. Sa nu credeti ca noi cei care scriem pe forum nu avem un cerc de prieteni si cum bine se spune cei ce seamana se-aduna .( deci implicit ne asemanam in idei) Asta-i o alta problema daca nu toata lumea are curajul , s-au simte nevoia sa scrie ceva pe forum s-au in alta parte insa fiti o data convins ca majoritatea satmarenilor nu sunt multumiti de ceea ce s-a intamplat in Satu Mare de la revolutie incoace !Si mai ales sunt intrigati si neputinciosi a lupta cu mafia care este deja prezenta de ceva vreme la SM. Daca dvs. nu ati observat asta ... inseamna ca nu sunteti un bun cunoscator al semenilor care va inconjoara ! SORY !

Adam Boer spunea...

@adriana
câţi la număr sunt prietenii tăi care se gândesc în acest fel? 10? Dar hai să fie 100.

Şi eu cunosc 200 de sătmăreni care spun exact acest lucru. Dar municipiul Satu Mare are în jur de 80.000 de cetăţeni cu drept de vot.

Anonim spunea...

Si dintre acesti 80.000 cati vor merge la vot ? Va intreb numai asa...
daca stau bine si ma gandesc , poate nici eu nu voi merge ... la ce bun , atunci ? Tot pe considerentul dvs. a-si zice ca cu o floare nu se face primavara ! Daca-i pe-asa are Trasnea dreptate... pt. ce ne tot batem aici gura cu intentii bune ? ! Si drumul catre Rai este pavat numai cu intentii bune ...pai daca facem ca zicala cu preotul " Bort iszik es vizet predikal ? " cam asa suna nu ? atunci si dvs. faceti la fel ?

Adam Boer spunea...

@adriana
Din cele şi cei 80.000 de cetăţene şi cetăţeni cu drept de vot au mers acum patru ani în jur de 35.000 ma vot. Nu se ştie care era rezultatul dacă mergau cu 5.000 mai mulţi.

Teoretic, oricine ar putea căştiga alegerile dacă ar putea mobiliza de partea lui 45.000 de cetăţeni care de obicei nu se duc la vot...

"Predică apă şi bea vin", sună în traducere directă proverbul unguresc. Admit că deocamdată am "predicat" doar apa şi am băut-o mai puţin.

Anonim spunea...

Daca in programa ar fi si sportul, mobilizarea ar fi maxima.
Se stie din randul cui. Numai bine. Apropo...
http://fcolimpia.ro/Primaria_nu_sprijina_Olimpia_405.html
aici scrie ceva de genul...
"“Olimpia de azi nu mai este cea de ieri, si-a schimbat numele in mai multe randuri, iar la ora aceasta nu se poate colabora cu managementul fotbalului satmarean, in general. Vom finanta Asociatia Judeteana de Fotbal, unde vom aloca bani pentru tineri si juniori, pentru ca nu ne putem permite sa investim masiv in fotbal. Si, de altfel, in fotbal se investesc bani privati, nu fonduri ale administratiei”, a spus Ilyes.

Adica... Primaria Satu Mare nu finanteaza Clubul Olimpia din Satu Mare pentru ca este club privat, dar doreste sa finanteze cluburi private din tot judetul.
O chestie cel putin interesanta.