miercuri, 9 iulie 2008

Primăria Oradea strânge cureaua

Cam asta ar trebui să facem şi noi ... cu cât mai repede, cu atât mai bine: http://www.bihoreanul.ro/bihor/ilie-bolojan-face-reduceri-la-sange-2767372

Acelaşi lucru a făcut Dr. Wolfgang Schuster, primarul actual al oraşului Stuttgart, începând din anul 1996. Prin reducerea riguroasă a cheltuielilor, prin optimizarea serviciilor publice şi prin investiţii financiare, Schuster a reuşit în 12 ani să facă din Stuttgart cel mai bogat oraş din Germania.

Noi ce facem în schimb? Ne îndatorăm în continuare, cheltuim banii fără să ne uităm la eficienţă şi la calitate şi investim în proiecte care va trebui să le refacem în curând, de exemplu sistemul de canalizare combinat.

De un Ilie Bolojan sau de un Wolfgang Schuster ar avea nevoie şi Satu Mare.

17 comentarii:

TreXeL spunea...

hai ca-i tardiv acu sa ne mai gandim la altii. mai bine punem umaru si-l facem pe-asta bun. si daca suntem toti asa de meseriasi o sa-l completam de minune acolo unde nu poate.

Adam Boer spunea...

@trexel
prietene eşti tare naiv, dar în acest caz doresc să mă înşel. Poate are domnul primar o fobie doar pentru mine şi cu tine o să colaboreze minunat.

TreXeL spunea...

nu e vorba de mine. parca asta era multiblog civic. asta ce inseamna? io m-am plictisit sa tot dau din gura ca gică contra. daca intradevar vreti si voi sa faceti ceva pt oras atunci hai sa facem nu doar sa acuzam. negativismu nu ajuta nimanui. hai ca avem 4 ani in care tre sa ne afirmam.
actiune. si daca primaria nu vrea sa participe...fuck'em! se poate si altfel in anumite limite. hai sa le atingem. hai sa strangem lumea care vrea sa faca ceva si sa stam la o masa sa vedem ce se poate face. si nu cred ca ilyes e chiar batut in cap sa nu accepte o initiativa buna. nici pe tine nu te-a refuzat cu locurile de joaca.
sa nu crezi ca am devenit pupincurist peste noapte.

Adam Boer spunea...

@trexel
da, doresc să facem un multiblog civic. Am încercat să transform acest blog, dar nu am clarificat regulile şi Sandu Cosma a publicat un articol cu care nu eram de acord... Trebuie să ne întâlnim personal şi să fixăm regulile de joc şi proiectele.

O să te caut săptămâna viitoare.

Anonim spunea...

in alta oridine de idei, la nivel de judetz, iar ne facem de rahat....politia se da mare prin ziare cum au prins 4 traficanti de droguri (40 pastile de ecstasy , si 0,1 g hasis) in timp ce traficantii de tigari invart la un transport peste 50.000 euro. Oare prefectura nu sesizeaza ridicolul situatiei ???

Hai sictir vanicilor poltisti satmareni


smarian@ryerson.ca

Anonim spunea...

Domnilor , daca am avea si noi un Piedone cum are Bucurestiul , sau cel putin un Oprescu , care nu numai sa vrea sa faca cu gura da si cu fapta , atunci am avansa si noi, dar pana ce de la primarie nu vezi altceva numai prapad si aruncatu banului public in stanga si dreapta pana atunci nimeni sa nu ma forteze pe mine sa mai dau din buzunar propriu ceva pt. care de fapt n-ar trebui sa dau nimic.
Aici in acest oras nu se va putea face nimic fara bani ... si bani vin de la primarie.

TreXeL spunea...

ba se poate gandi pozitiv, fara bani si fara ajutorul primariei ;)

Anonim spunea...

măi, gaşca asta de la primărie se îmbogăţeşte oricum, deci cineva tot are de câştigat...

TreXeL spunea...

bai, sincer mi se rupe ce face gasca de la primarie si cat se imbogateste. ce pe voi va tine cineva sa nu o faceti? fiecare cu aia masii. sa se ocupe justitia.

Adam Boer spunea...

@trexel
da, pe mine mă ţine educaţia şi principiile mele. Despre care justiţie vorbeşti?

Adam Boer spunea...

@trexel
da, un lucru bun care nu costă bani este gândirea pozitivă.

Eu de când trăiesc din nou la SM gândesc tot timpul pozitiv, dar nimic nu se schimbă în mentalitatea administraţiei locale.

O să încerc cu rugăciuni.

TreXeL spunea...

adam :) esti mai bogat ca mine...inseamna ca io-s mai educat si am principii mai bune? :P

Anonim spunea...

@adam
Eu cred in continuare ca daca vrei sa ajungi primar, poti. Trebuie insa sa incepi de pe acuma si trebuie sa incepi cu ceva mai mult decat un blog multicivic. E greu sa marsezi 4 ani pe o singura idee dar nu e imposibil, de tine depinde.

Cosma Alexandru jr. spunea...

Darius
Vezi ca poate te dau afara din PSD...(ca-l sprijini moral pe Adam).

Cosma Alexandru jr. spunea...

Adam
Exact ce investitii financiare s-au facut in Stuttgart?Cred ca a devenit un oras prosper pentru ca au fost investitii private,precis cu sprijinul primariei.In Sibiu deja devine cam la fel deoarece vin investitorii si e competitie si cresc salariile.

Adriana
Mi se pare sau deja-i placi pe investitorii nemti?...parca regretai ca Mercedes nu mai vine la noi in tara.Uite daca aveam birou de atragere investitori la primarie si chiar un FDG care sa-i momeasca puteam avea noi investitia Mercedes,dar trebe vointa politica si tact,ceea ce orasul asta nu prea da in politicienii locali.

Cosma Alexandru jr. spunea...

Din calculele mele datoria publica a primariei e de 60 de milioane euro.Deci cam urmatorii 10 ani in oras nu se vor face investitii publice importante deaoarece trebuie achitata datoria publica.
Investitii publice se vor face poate din programe guvernamentale si din programe UE care sunt cam slabe,eu nu stiu de proiect al primariei ambitios pentru finantare UE.
Opinia mea e ca din orasul asta se va pleca pe rupte.Dar ce conteaza,primarul si o parte a mass-media precis nu au datorii,cei ce pierd cred ca stiti cine is...

Anonim spunea...

@Alex
Au motive mult mai serioase sa ma da afara asa ca nu-mi fac griji in privinta asta. :)