joi, 5 iunie 2008

Duelul sondajelor

Se pare că ne duelăm cu domnul primar actual prin sondaje de opinie :) În noiembrie 2007, în cazul primului meu sondaj, am considerat o simplă cooncidenţă apariţia aproape concomitentă a sondajul comandat de primărie.

Azi a apărut pe siteul primăriei (http://www.satu-mare.ro/primaria/stiri/sondajaprilie.html) un nou sondaj de opinie executat în luna aprilie, parcă ca şi răspuns la al meu din martie. De data asta sondajul primăriei a fost executat de o altă firmă ca şi al meu.

Sondajul publicat pe siteul primăriei cu conţine rezultate politice, dar nu pot să-mi închipuiesc să nu fi avut şi o secţiune politică: să aplici un chestionar pe un eşantion de 1070 de persoane imediat înainte de campanie fără intrebări politice? Greu de crezut.

79% dintre cetăţenii chestionaţi nu sunt mulţumiţi de starea drumurilor. În sondajul meu erau 82%, cea ce înseamă o diferenţă în marja de eroare. Probleme importante la nivel local mai sunt situaţia parcărilor, circulaţia şi serviciile de sănătate. Respondenţii sunt însă mulţumiţi de aprovizionare (magazine şi centre comerciale) şi de serviciile publice (canalizare, alimentare apă, gaz, termoficare): domenii care sunt deservite de firme din afara primăriei...

Cetăţenii au considerat că cea mai bună decizie a conducerii oraşului în ultimii trei ani era asfaltarea şi renovarea străzilor, dar şi eşecul cel mai mare este strarea drumurilor.

În concluzie: idei bune şi realizare proastă; exact cea ce susţin eu de mult şi cea ce nu vrea nicicum să accepte domnul Ilyes.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Interesant sondajul primariei si ma bucur sa constat ca Radio Transilavania e cel mai ascultat post local la SM.Dar apoi vad ca se vorbeste putin de sport , iar treaba cu drumurile apare si la realizari si la nerealizari! si sint probleme semnalate de cetateni ce n-au nicio legatura cu activitatea primariei, gen pensii si salarii mici...Ca orice sondaj e si cu bune si cu rele...sper ca rezultatele nu s date din burta ca si la cel de anul trecut cind rugby ul era sport important in Satmar si noi n am avut in veci asa ceva pe aici! O zi buna Adame!

nimeni spunea...

acuma e mai greu sa minti poporul cu televizorul... musai si un sondaj...