duminică, 23 martie 2008

Uriah Heep va cânta un teren de joacă

Concertul formaţiei Uriah Heep va costa municipiului Satu Mare 20.000 euro. Terenul nou de joacă, construit în cartierul Micro14, ne-a costat exact această sumă.

Ar trebui să renunţăm la aceste "megaconcerte" susţinute din bugetul municipiului Satu Mare pe principiul "Panem et circenses". Concertele am putea finanţa din sponsorizări pe de o parte, iar pe de alta, am putea cere şi un preţ rezonabil pentru bilete de intrare.

Să cheltuim acei bani puţini pe care le avem pentru proiecte raţionale: terenuri de joacă, zone verzi, parcări, semafoare, sensuri giratorii, ş.a.m.d.

37 de comentarii:

Rebel spunea...

pai asa nu ajungeti primar niciodata... principala calitate a lui anderco, si preluata de iles a fost organizarea zilelor orasului... omega cu cei 70 de mii de euro a fost un record. circ pentru noi, bani de paine pentru ei... primar plus organizatori. acuma nici cu groapa lui coposu nu mi-e rusine, ca numai cu dobinda de pe banii cheltuiti acolo tineau olimpia in divizia "B" macar... dar din locurile de joaca ies prea putini bani... nici voturile nu-s pe masura... la fel cu olimpia... asa ca mai bine zilele primarului, pardon orasului pentru prostime...

Adam Boer spunea...

@rebel
cred că ai dreptate :)

TreXeL spunea...

ca tot veni vorba de terenuri de joaca
merg zilnic cu odrasla in căcăstoarea Romei..pardon, trebuia sa zic gradina dar cu toate ciorile alea care isi dau drumul in capul tau mai ceva ca primaru, nu ii pot zice altufelu.
si fiindca nu e pus nici un semn de oprire a circulatiei auto, asa de-al dracu, merg cu masina pana in parc si ma cert zilnic cu portaru si cu sforţările de ordine comunitară care vor sa ma amendeze. si tot de-al dracu o sa merg la fel si de-acum incolo pana se mişcă vunu sa puna un semn.
cat despre Uriah Heep... i-au chemat să facă ce? dăm o căruţă de bani pentru niste formatii expirate care abia isi vor mai trage băşinile pe scenă, căutaţi si voi pe iutub si vedeti ultimile lor concerte. a fost odată! nu zic, si mie mi-ar place sa vad pink floydu in satu mare dar macar ei mai fac concerte, ai ce vedea.
asa ca la faza asta Adam are dreptate, mult mai bun ar fi fost un teren de joaca. (poate daca nu eram insurat si n-aveam copil mic ziceam altfel...cine stie? vezi cum poate fi electoratu de fluid?)

Sătmăreanca spunea...

Nu cred că e tocmai în regulă termenul de comparaţie. Eu zic că în loc de nişte găuri în podul Golescu puteam avea fix 150 de locuri de joacă şi măcar vreo două parcuri în plus :) Dacă luăm şi groapa din centru, pe care spaţiu se amenajează ceva cu beton şi lemn (adică se distrug păduri în loc să se fi plantat nişte copaci), cred că se puteau face vreo 2-3 şcoli noi :) Apropo de groapă, mie una mi se părea mai utilă renovarea urâţeniei numită Palat Administrativ. Nişte iarbă, flori şi alei de bun simţ puteau mulţumi centrul în lipsă de alte idei mai inovatoare. Dar s-a preferat desăvârşirea unui cavou... Nu sunt optimişti deloc conducătorii noştri :)

Adam Boer spunea...

@sătmăreanca
termenul de comparaţie era în regulă, dar incompletă. Deci ai dreptate şi tu, mai ales în cazul Pasajului Corneliu Coposu.

Despre aspectul pasajului se poate discuta, este un design super trendy, dar bugetul municipiul Satu Mare nu îşi permite în anul 2007/2008 o astfel de investiţie. Avem multe alte probleme stringente.

Sunt de părere că pentru această sumă, în locul gropii se putea construi un garaj subteran peste care se putea planta iarbă, arbori şi chiar o fântână arteziană.

Adam Boer spunea...

@trexel
pentru ciorile din Grădina Romei nu se găseşte din păcate aşa de uşor o soluţie. Ciorile au devenit specie ocrotită iar vânatul pe teritoriul unui municipiu este admis numai în condiţii foarte restrânse.

Mai pe larg la adresa: http://www.satu-mare.ro/primarie/reclamatii/2007/04/06/index.html#urn:feedback:19617

nimeni spunea...

eu zic sa aducem si mai multe formatii poate-i satura Dumnezeu si pleaca: iles si gasca... eu zic sa-l intrebam pe iles cit vrea ca sa plece... voi cit credeti ca i-ar fi destul?

TreXeL spunea...

io am alta solutie... sa puna concertu Uriah Heep in gradina romii...poate fug si ciorile :))

Adam Boer spunea...

@trexel
Beton!

Sătmăreanca spunea...

@ Boer
Dacă se construia o parcare şi restul, nu mai ieşea atât profit.

Cosma Alexandru jr. spunea...

De ce sa nu fie si distractie?
Adame in Germania nu este Oktoberfest?ala tine cam 2 saptamani cred...
concertele astea is inima zilelor orasului satu mare...
chiar daca nu ne place asta e adevarul...
eu is de acord si cu concerte mult mai mari si costisitoare dar sa fie platite de o firma care in contul unor sume serioase sa-si asocieze numele cu numele zilelor orasului nostru.
Faza cu ziua orasului satu mare nu a venit deloc de la Anderco.
Chiar is curios daca stiti careva cine a venit cu propunerea.

nimeni spunea...

curpas...

nimeni spunea...

da' primar era anderco... :P

Anonim spunea...

ce-aveti, dom'le boer, cu uriah heep? imi doresc sa-i vad si ascult in concert de vreo douazeci si ceva de ani!

Rebel spunea...

puteati sa-i vedeti anul trecut la zalau pe banii altora... nu mai sint ce au fost de aceea au ajuns sa cinte linga tarabe cu mici si sosete... deci nici 20000 nu valoreaza... diferenta intra in buzunarul nataliei covaci si al lui molnar...

Cosma Alexandru jr. spunea...

Pentru cei ce nu stiu idea crearii zilei orasului Satu Mare apartine pictorului Ioan Sasu,atunci consilier municipal.
Cat despre Uriah Heep,eu nu-i prea cunosc dar stiu ca timpul lor a trecut demult.
Cu banii astia venea sigur ATB,a fost anii trecuti in cluburi in tara,am inteles ca a fost contactati pentru anul trecut dar prea tarziu,ca avea concert in U

Anonim spunea...

vremea muzicii bune nu trece. si o intrebare: cine e ATB?

Rebel spunea...

domnu' boer, da' nu mai combateti? de cind cu pescarusul ati amutit... sau va reveniti dupa Paste?

Anonim spunea...

Cine naiba sunt idiotii care voteaza aceste formatii ? De ce mama dracului pe seitul ala idiot nu se face un sondaj de opinie ? sunt batuti in cap toti din primarie sau ce naiba o fi avand ? da chiar asa ? aruncam cu banii pe fereastra ? vine o nu stiu ce formatie dam pe ea o gramada si ne-am sters pe bot ! Interpreti de-ai nostri vin la zilele Odoreu, Botiz etc. pe care eu cel putin i-as dori sa-i vad la SM si precis ar fi mai multi si mai ieftini. Nu mai stiu ce au astia din primarie de nu mai pot cu grandomania asta ?!De-o vreme numai formatii de-astea scumpe stiu sa aduca ! Nu intodeauna-i valabila chestia cu " una si buna " in cazul de fata chiar nu-i . Da ce-i intereseaza pe ei ce vor satmarenii ? intodeauna i-au tratat ca pe o masa de prosti gramada si de care nu au nevoie decat la alegeri ! De ce nu poate sa-i invite pe cei de la 3 Sud Est ? , Voltaj etc. sunt atatia buni... si din Ungaria la fel !

Adam Boer spunea...

@toţi
am fost iarăşi plecat pentru o săptămână...

@hnu
nu am nimic cu uriah heep, mă întreb numai de ce municipiul trebuie să plătească concertul? De ce nu plăteşte un sponzor, sau de ce nu plătesc spectatorii cu preţul unui bilet.

@cosma alexandru jr.
eu nu am văzut în Germania concerte unor formaţii renumite pe gratis... La Oktoberfest cântă formaţiunile în corturile cu bere, şi preţul "biletului" este înclus în preţul berii.

@adriana
în sondajul reprezentativ pe care l-am comandat şi care va fi gata în următoarele zile am inclus şi întrebarea legată de formaţiunile dorite. O să revin (şi cu) acest rezultat.

CO spunea...

o fi sondajul in care satmarenilor li se sugera ce formatii sa aleaga? a fost si un prieten de-al meu intervievat... i s-a spus sa aleaga ATB parca... sondajul e compromis din start. cum de nu ati inclus formatia favorita a baietilor de la galeria Olimpiei: Cargo? Formatie care mereu a facut show la satu mare...

Adam Boer spunea...

@CO
da, este vorba despre acel sondaj.

Am "sugerat" câteva formaţii despre care tot se discută pe diferite forumuri de ani de zile dar care nu au concertat pâna acuma la Satu Mare. Chestionarul are însă şi o rubrică cu opţiune liberă pentru cei care au dorit să opteze pentru o altă formaţiune.

CO spunea...

eu spuneam de operatori. cind intervievatul a spus de cargo, fata care facea sondajul i-a spus sa incercuiasca ATB si sa lase Cargo in pace... e normal? omul a zis ca atunci rupe hirtia, si-si baga picioarele in el sondaj... abia atunci a cedat respectiva. acuma eu de unde sa stiu ca n-a procedat la fel peste tot si ca n-a adus modificari formularelor adunate?

Sătmăreanca spunea...

@ Adam
Dacă rezultă din sondajul acela că sătmărenii vor manele, mai bine truchează-l că o să ai mulţumirea mea :) Pune Cargo, sigur îl preferă mulţi. Asta dacă cumva cineva va lua în considerare rezultatele sondajului tău :)

@ CO
Pentru cât vin Cargo la un concert? Mă gândeam că dacă nu vor oficialii, poate se găsesc ceva oameni de afaceri care să sponsorizeze, poate chiar vreun candidat cu şanse în turul II :)

CO spunea...

3000 in mod normal dar pentru CO si Satu Mare e intotdeauna mai ieftin... :) probabil 2500... le place aici si intotdeauna s-a vazut pe concertele lor ca se simt bine cu publicul satmarean. nu pot veni gratis pentru ca nu le putem cere sa piarda bani... daca n-ar cinta aici sigur ar fi in alta parte de unde ar lua onorariul normal. din cauza pirateriei trupele romanesti traiesc doar din concerte. drepturi de autor mai putin. daca vrei, se pot gasi onorariile trupelor pe net, si poti compara cit cer si cit dam noi (primaria)...

Adam Boer spunea...

@sătmăreanca, CO
eu sunt dispus să sponsorizez concertul Cargo chiar şi dacă nu o să ajung în primul tur.

Sătmăreanca spunea...

@ Boer
Felicitările mele! Ăsta da candidat dintr-o bucată, care ştie ce vrea :) Uite că am intuit bine unde să bat apropouri :)
Putem intra de parteneri media.

Chiar mă gândeam cât de nedrept ar putea fi pentru Galerie şi sătmăreni, în final. Mă uitam pe siteul fcbaiamare.ro şi mă gândeam că soarta Olimpiei parcă pare să fie mai mult băgată în seamă în Baia Mare decât la noi.

Sătmăreanca spunea...

Cargo a concertat de mai multe ori din ce ştiu eu, iar când nu a fost organizat c oncertul de Primărie a fost organizat de Radio Transilvania şi Commando Oli. Bloggerii CO şi Florin Mureşan trebuie să ştie mai bine.
Văd că nu te joci :)

Adam Boer spunea...

Cargo a mai concertat în Satu Mare în anul 2006. Cine a sponsorizat atunci concertul?

Eu aşi sponsoriza, dar cine ar organiza concertul?

CO spunea...

cine a mai organizat pina acum se va ocupa si de acum incolo. Cargo a fost atit de dea la Satu Mare pentru ca ne-am ocupat noi, nu pentru ca au vrut autoritatile. Sponsori? CO (in mod surprinzator avem si noi bani), Caritas (concertul de binefacere pentru sinistratii din Banat), Timisoreana, dl. Govor (GNV si Somesul) si mai sint multi cei care ne-au ajutat. nu putem totusi sa acceptam ca sint aduse trupe expirate la un pret de 8 ori mai mare... pe de alta parte, Cargo nu accepta implicarea in politica... asa ca un concert electoral e exclus... oricit ar fi de greu de crezut exista oameni cu principii (anul acesta la Azuga au refuzat sa urce pe scena unde urmau sa cinte si manelisti)
deci, concert aniversar CO, da, concert electoral, ba.

Adam Boer spunea...

@CO
nu m-am gandit nici eu la un concert electoral...Doresc doar să sponsorizez concertul, nu vreau să apar pe scenă şi nici pe banere... Din această cauză nu vreau să mă ocup nici de organizare. O să fiu acolo undeva în mulţime.

În concluzie, organizatorul concertului poate să mă caute oricând pentru sponsorizare.

Sătmăreanca spunea...

Nu am nimerit cu organizatorii celorlalte concerte şi am uitat ziarul meu. De neiertat! :)

Am spus că unii candidaţi ar putea sponsoriza, nu am propus un concert electoral. E de la sine înţeles că dacă e un concert aniversar Commando Oli nu poate fi în acelaşi timp electoral. Doar că oamenii sunt mai dispuşi să sponsorizeze în această perioadă :) Aşa cunoaştem şi o altă faţă a domnului Boer...

Cosma Alexandru jr. spunea...

Adam eu nu am zis ca sa fie din banii orasului facut concertele,ci sa fie de firme dar sa fie concerte de calitate.
Nu cred ca nu s-ar baga firme care sa aiba asociat numele cu zilele orasului.De exemplu Zilele Orasului Satu Mare Vodafone,cum e Liga 1 Burger.
Sau se poate sa fie ca si zilele Timisoreana si prin bere platesti si concertul fara a greva cu ceva bugetul municipiului.

TreXeL spunea...

cine e commando oli si ce hram poarta?

Anonim spunea...

Eu cred ca suntem de vina si noi cetatenii ca ne lasam prostiti de mite gen concerte, zilele orasului etc, unde mancam si bem tot pe banii nostri(ma rog asa face marea majoritate, ceea ce denota ceva cu privire la nivelul nostru intelectual).

radu spunea...

@adam&trexel
Ma emotioneaza cat de acord puteti fi unul cu altul :D Poate va luati de mana sa va plimbati prin parcul cu ciorile (fara copii si masina). Eventual sa va impletiti coronite din papadii unul altuia.
@trexel
Relax: nu se sperie ciorile de un concert Uriah Heep daca s-au obisnuit pana si cu tine. Ma bucur sa constat ca ai auzit de Pink Floyd si chiar stii cum se scrie corect. Bravo ! Te las sanatos sa mirosi basinile lu'Uriah Heep pana le astepti concertul :D Sic!
@adam
Mai exerseaza nitel la limba romana frate:
1. "...termenul de comparaţie era în regulă, dar incompletă..."
2. "...un sponzor..."
3. "...eu nu am văzut în Germania concerte unor formaţii..."
Fa-ti dom'le blog "magyarul" :D
Sau mai bine: candideaza acolo !

Adam Boer spunea...

@radu
bine ai venit pe blogul meu. În articolul iniţial am corectat, în comentarii nu se poate...

De ce mi-am făcut blog în limba română? Din mai multe motive. Unul dintre motive era să exersez limba română. Pe de altă parte am făcut la început şi un blog în limba maghiară, dar demult nu mai postez acolo pentru că citeau foarte puţini şi nu comenta nimeni. Aici măcar nu vorbesc singur :)

Acolo nu am vrut să candidez; disciplina de fracţiune imi impunea să votez cu domnul Ilyes (dacă căştiga primăria). În altă ordine de idei, nici nu mă acceptau acolo.

Sper să mai revii!