sâmbătă, 8 martie 2008

Un centru civic nou II.

Conform conceptelor moderne de urbanistică, dacă se poate, dezvoltarea unui oraş se face în orizontală. În Europa nici nu s-au dezvoltat oraşele, în afară de câteva excepţii, în verticală. La noi există, relativat la densitatea polulaţiei, suficient loc pentru a merge în orizontală. Nu ştiu de ce ar fi bine să trăim şi să muncim înghesuiţi pe suprafaţe mici şi în clădiri înalte, dacă nu suntem constrânşi. E mult mai plăcut şi mult mai aproape de firea umană să trăim şi să muncim într-un contact direct cu natura pe străzi spaţiose şi cu multă verdeaţă.

Eu am umblat mult prin Europa şi nu am observat un trend de a construi clădiri moderne în centrele istorice. Dinpotrivă, toate oraşele încearcă să-şi conserve centrele istorice, clădirile istorice şi aspectul istoric al oraşului.

În opinia mea ar trebui gândit un centru civic nou, undeva în afara oraşului unde s-ar putea crea din start bulevarde şi străzi spaţioase cu destule parcări şi zone verzi. Am văzut multe asemenea exemple în occident. Acolo ar trebui concentrate investiţiile mari.

18 comentarii:

Anonim spunea...

Deci D-nule Boer inca o data bravo ! Ideea este excelenta , insa va trebuiesc aliati care sa o si aprobe ! Va urez mult succes si sper ca nu se va mai construi niciodata ceva asemanator cu Micro 16 !

Adam Boer spunea...

@adriana
Îţi mulţumesc pentru urare. Răspunsul tău pe articolul meu precedent m-a motivat să creez acest articol separat.

Rebel spunea...

mutam cursul somesului (mi-a preluat les ideea de pe forum) si facem un parc mare-mare

Adam Boer spunea...

@rebel
Nu susţin idea :)

Rebel spunea...

nici eu dar pe aia cu darimarea primariei?

Rebel spunea...

sau facem tunelul juniorului sa treaca somesul prin pamint o bucata... :)
Asimov e mic copil pe linga orasul asta... :)

Adam Boer spunea...

@rebel
Idea cu dărâmarea/mutarea primăriei o să dezvolt puţin mai pe larg.

După cum am susţinut în emisiune FocuTV, primăria este la locul ei actal prea înghesuită şi clădirea nici nu este în proprietatea municipiului ci închiriată de la Consiliul Judeţean.

Nu este o primă prioritate, dar pe termen mediu trebuie rezolvat problema unui nou sediu pentru primărie.

În altă ordine de idei susţin modificarea/renovarea palatului administrativ şi a casei de cultură. Aceste două clădiri sunt actualmente foarte urâte şi nefuncţionale.

Adam Boer spunea...

@rebel
nu susţin nici construirea unui tunel sub Someş. Podul este în mod sigur o soluţie mai avantajoasă la această deschidere (lăţime).

nimeni spunea...

domnule boer, cu incalzirea globala in citiva ani nu vom avea subiectul discutiei: somesul. debitul scade pe zi ce trece (cind eram copil priveam cu groaza somesul umflat pina la baza podului vechi). poate ca nu ar fi fantezista nici ideea unui baraj carosabil care sa creeze o portiune de agrement navigabila... iar pe margini in zona inundabila parcuri pentru satmareni. se pot face multe, doar sa se vrea.

Anonim spunea...

@boer: te gindesti la new york-ul vienez, probabil, mi-a venit si mie in minte citindu-ti insemnarea. mi-a mai venit in minte si montparnasse-ul parizian. sau brasilia, capitala cladita din nimic. ideea e foarte misto, dar mi se pare utopica, in conditiile in care mentalitatea romanului de rind impune o tendinta centripeta, din pacate. romanu' musai sa aiba sediul/resedinta in buricu' tirgului, nici o jumatate de kilometru mai la stinga/dreapta...
o primarie noua? cosmetizarea cladirilor din centrul nou (eu le-as dinamita de-a dreptul!)? subscriu!

Cosma Alexandru jr. spunea...

Rebel
Acu 2 saptamani cand aici pe blog am propus sa se ia in discutie un posibil tunel pe sub Somes te-a cam mirat.Dar acu tu propui unn baraj carosabil,inteleg ca zici un baraj care e deasupra sosea,asa este si la Oradea.Si eu m-am gandit la asta,dar cred ca ar costa cat 2 poduri...

Adam Boer spunea...

@hnu
Te referi la Satu Mare, sau în general la România? Eu cred că te referi la Satu Mare.

Am şi o explicaţie: Satu Mare nu are nici straregie de dezvoltare şi nici Plan Urbanistic General actualizat. Investitorii nu ştiu în ce direcţie se va dezvolta oraşul, deci iau cea ce e sigur, CENTRUL :)

Anonim spunea...

"Satu Mare nu are nici straregie de dezvoltare şi nici Plan Urbanistic General actualizat"

Si din pacate nici nu se intrevad sperante de a avea foarte repede asa ceva.

Rebel spunea...

@jr.
nu m-a mirat tunelul, si chiar am vrut sa dezvolt ideea. tu ai considerat ca fac mistocareala, dar e parerea ta. altii au fost cei ce au combatut. in spiritul brai-stormingului am dezvoltat cu mutearea cursului somesului si telecabina... asa e in brain storming: nimic nu e prea aberant. daca stau sa ma gindesc, tunel+baraj, poate rezulta o constructie la nivelul fundului somesului, din tuburi uriase de beton peste care sa treaca apa si prin care sa treaca traficul. nu e nevoie sa sapam sub somes, se pot aseza tuburile pe el... pe linfa ca ar fi un baraj, poate ca ar putea functiona si ca un filtru pentru gunoaiele care vin dinspre izvoare...

Anonim spunea...

Pana nu se rezolva problema drumurilor, utilitatilor si a transportului public, degeaba asteptati de la oameni sa nu-si doreasca locuinte sau sedii cat mai aproape de centrul orasului.

Anonim spunea...

@boer: ma refeream la intreaga romanie. satmarul nu face exceptie. dimpotriva chiar, parca aici tendintele centripete-s mai blinde decit in cluj sau in bucuresti (de unde am informatii la prima mina privind piata imobiliara).

Cosma Alexandru jr. spunea...

Rebel
interesant brainstorming.
is de acord cu tine,si eu m-am gandit dar ar costa cred enorm,
pune-i propunerea la primar pe forum sa vedem ce-ti raspunde
cred ca nu e nimic anormal macar in a calcula cat ar costa si de e avantajos sa se faca.
Dar am impresia ca la Ilyes nu-i prea plac propunerile.

Rebel spunea...

nu vorbesc eu cu iles... am mindria mea... :)